Siirry suoraan sisältöön

Mathematics for Game Programmers (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTVP053-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Simo Määttä
  • Mikko Romppainen

Ryhmät

  • TTK21SPRaahe
    TTK21SPRaahe
  • TTK21SPO
    TTK21SPO
  • TTK21SPORaa
    TTK21SPORaa

Tavoitteet

Students will know the basics of trigonometry, basics of vector and matrix calculus and how to utilize them in 3D graphics.

Sisältö

Analytical geometry, trigonometry, vectors, matrices, affine transformations, complex numbers.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The students know and are proficient in the basic concepts of the course.