Siirry suoraan sisältöön

Motor LearningLaajuus (3 op)

Tunnus: AS00BI93

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Students will be conversant with the basic methods of analysing movement,and the progress of motor learning

Sisältö

The basic elements of movement
Observing performance
Analyzing performance
Motor learning

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Excellent:

Versatile and deep description about the learning process. Many practical examples and clear connection to presented theories. Individual reflection to this process and special interest to the subject. Student is also able to analyse own and peers progress in the motor skills and also able to analyse movements.

Good

Wide description of the motor learning process and connection to evidence based reporting. Good practical examples and noticed also individual approach to learning. Positive attitude towards the subject. Well prepared presentation and strong connection between theory and practice.

Satisfactory

The report descriped mainly with the practical examples and a few connections to theories. Some personal opinions presented and no individual conception to the subject.

Lisätiedot

Teaching language english

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 28.05.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management
Opettaja
  • Tiina Virtanen
  • Mikko Törmälehto
Ryhmät
  • ASL24S
    ASL24S

Tavoitteet

Students will be conversant with the basic methods of analysing movement,and the progress of motor learning

Sisältö

The basic elements of movement
Observing performance
Analyzing performance
Motor learning

Aika ja paikka

Tammi-maaliskuu

Oppimateriaalit

Materiaali Repussa

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttimahdollisuutta. Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen tai opinnollistamalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opinnollistaminen mahdollista

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetusta noin 30h, itsenäistä opiskelua noin 50h.

Sisällön jaksotus

Motorisen kehityksen vaiheet
Motoristen taitojen luokittelu
Taidon oppiminen ja taitoharjoittelu
Motorisen oppimisen teoriat
Oman taidon analysointi ja reflektointi

Kts. tarkempi sisällön jaksotus opintojakson Reppualustalta

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Excellent:

Versatile and deep description about the learning process. Many practical examples and clear connection to presented theories. Individual reflection to this process and special interest to the subject. Student is also able to analyse own and peers progress in the motor skills and also able to analyse movements.

Good

Wide description of the motor learning process and connection to evidence based reporting. Good practical examples and noticed also individual approach to learning. Positive attitude towards the subject. Well prepared presentation and strong connection between theory and practice.

Satisfactory

The report descriped mainly with the practical examples and a few connections to theories. Some personal opinions presented and no individual conception to the subject.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo opetuksessa 80%: hyväksytty-hylätty
Taitoharjoittelutehtävä: 0-5
Oppimisen raportointi: 0-5
Ohjaus & tuntisuunnitelma: hyväksytty-hylätty

Hylätty (0)

Arvosanan 1 kriteerit eivät toteudu.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita erinomaisella tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia erinomaisella tasolla.
Opiskelija kykenee syvällisesti analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita sekä niiden välisiä eroja.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija kykenee analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa tavoitteellisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita, mutta ohjauksessa on epävarmuutta.
Opiskelija osaa suunnitella taitoharjoittelun harjoitusohjelmia, mutta kehittävän harjoittelun periaatteet eivät täysin toteudu.
Opiskelija osaa nimetä erilaisia motorisen oppimisen teorioita.

Lisätiedot

Teaching language english

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

02.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management
Opettaja
  • Tiina Virtanen
  • Mikko Törmälehto
Ryhmät
  • ASL23S
    ASL23S

Tavoitteet

Students will be conversant with the basic methods of analysing movement,and the progress of motor learning

Sisältö

The basic elements of movement
Observing performance
Analyzing performance
Motor learning

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Excellent:

Versatile and deep description about the learning process. Many practical examples and clear connection to presented theories. Individual reflection to this process and special interest to the subject. Student is also able to analyse own and peers progress in the motor skills and also able to analyse movements.

Good

Wide description of the motor learning process and connection to evidence based reporting. Good practical examples and noticed also individual approach to learning. Positive attitude towards the subject. Well prepared presentation and strong connection between theory and practice.

Satisfactory

The report descriped mainly with the practical examples and a few connections to theories. Some personal opinions presented and no individual conception to the subject.

Lisätiedot

Teaching language english

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Bachelor's Degree in Sports and Leisure Management
Opettaja
  • Mikko Törmälehto
Ryhmät
  • ASL22S
    ASL22S

Tavoitteet

Students will be conversant with the basic methods of analysing movement,and the progress of motor learning

Sisältö

The basic elements of movement
Observing performance
Analyzing performance
Motor learning

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Excellent:

Versatile and deep description about the learning process. Many practical examples and clear connection to presented theories. Individual reflection to this process and special interest to the subject. Student is also able to analyse own and peers progress in the motor skills and also able to analyse movements.

Good

Wide description of the motor learning process and connection to evidence based reporting. Good practical examples and noticed also individual approach to learning. Positive attitude towards the subject. Well prepared presentation and strong connection between theory and practice.

Satisfactory

The report descriped mainly with the practical examples and a few connections to theories. Some personal opinions presented and no individual conception to the subject.

Lisätiedot

Teaching language english