Matematiikkaa peliohjelmoijilleLaajuus (5 op)
Tunnus: TT00BM23
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa differentiaaliyhtälöiden ratkaisumenetelmiä ja 3d-grafiikassa tarvittavan laskennan matemaattiset perusteet sekä niiden hyödyntämisen pelialan sovelluksissa.
Sisältö
Differentiaaliyhtälöt
Numeeriset menetelmät
Vektorit ja matriisit
Lineaarikuvaukset
Kvaterniot
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden hyödyntämisen sovellusten toteuttamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja osaa niiden soveltamismenetelmiä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden soveltamismenetelmiä.
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV22SPTTV22SP
Tavoitteet
Opiskelija osaa differentiaaliyhtälöiden ratkaisumenetelmiä ja 3d-grafiikassa tarvittavan laskennan matemaattiset perusteet sekä niiden hyödyntämisen pelialan sovelluksissa.
Sisältö
Differentiaaliyhtälöt
Numeeriset menetelmät
Vektorit ja matriisit
Lineaarikuvaukset
Kvaterniot
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden hyödyntämisen sovellusten toteuttamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja osaa niiden soveltamismenetelmiä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden soveltamismenetelmiä.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV21SPTTV21SP
Tavoitteet
Opiskelija osaa differentiaaliyhtälöiden ratkaisumenetelmiä ja 3d-grafiikassa tarvittavan laskennan matemaattiset perusteet sekä niiden hyödyntämisen pelialan sovelluksissa.
Sisältö
Differentiaaliyhtälöt
Numeeriset menetelmät
Vektorit ja matriisit
Lineaarikuvaukset
Kvaterniot
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden hyödyntämisen sovellusten toteuttamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja osaa niiden soveltamismenetelmiä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden soveltamismenetelmiä.
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Simo Määttä
- Mikko Romppainen
Ryhmät
-
TTV20SPTTV20SP
Tavoitteet
Opiskelija osaa differentiaaliyhtälöiden ratkaisumenetelmiä ja 3d-grafiikassa tarvittavan laskennan matemaattiset perusteet sekä niiden hyödyntämisen pelialan sovelluksissa.
Sisältö
Differentiaaliyhtälöt
Numeeriset menetelmät
Vektorit ja matriisit
Lineaarikuvaukset
Kvaterniot
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden hyödyntämisen sovellusten toteuttamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja osaa niiden soveltamismenetelmiä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee pelialan laskennan matemaattiset perusteet ja niiden soveltamismenetelmiä.