Motor LearningLaajuus (3 cr)
Code: AL00CF01
Credits
3 op
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Enrollment
01.09.2025 - 30.09.2025
Timing
01.10.2025 - 21.12.2025
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
Groups
-
ALK25SALK25S
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Timing
03.03.2025 - 30.05.2025
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
Groups
-
ALM25KALM25K
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Timing
01.01.2025 - 25.04.2025
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
Groups
-
ALK24SALK24S
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Location and time
Tammi-maaliskuu
Materials
Materiaali Repussa
Teaching methods
Kontaktiopetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt
Exam schedules
Ei tenttimahdollisuutta. Opintojakso suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen tai opinnollistamalla.
Completion alternatives
Opinnollistaminen mahdollista
Student workload
Kontaktiopetusta noin 30h, itsenäinen opiskelu noin 50h.
Content scheduling
Motorisen kehityksen vaiheet
Motoristen taitojen luokittelu
Taidon oppiminen ja taitoharjoittelu
Motorisen oppimisen teoriat
Oman taidon analysointi ja reflektointi
Kts. tarkempi sisällön jaksotus opintojakson Reppualustalta
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Läsnäolo opetuksessa 80%: hyväksytty-hylätty
Taitoharjoittelutehtävä: 0-5
Oppimisen raportointi: 0-5
Ohjaus & tuntisuunnitelma: hyväksytty-hylätty
Assessment criteria, fail (0)
Arvosanan 1 kriteerit eivät toteudu.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita erinomaisella tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia erinomaisella tasolla.
Opiskelija kykenee syvällisesti analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita sekä niiden välisiä eroja.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija osaa suunnitella yksilöllisiä, tavoitteellisia ja tarkoituksenmukaisia taitoharjoitteluohjelmia tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija kykenee analysoimaan ja soveltamaan oppimaansa tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Opiskelija ymmärtää erilaisia motorisen oppimisen teorioita.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa suunnitella sekä toteuttaa tavoitteellisia taitoharjoittelun ohjaustilanteita, mutta ohjauksessa on epävarmuutta.
Opiskelija osaa suunnitella taitoharjoittelun harjoitusohjelmia, mutta kehittävän harjoittelun periaatteet eivät täysin toteudu.
Opiskelija osaa nimetä erilaisia motorisen oppimisen teorioita.
Enrollment
19.08.2024 - 22.09.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Mikko Törmälehto
Groups
-
ALM24KALM24K
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
01.12.2023 - 31.01.2024
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
Groups
-
ALK23SALK23S
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
01.08.2023 - 30.09.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Mikko Törmälehto
Groups
-
ALM23KALM23K
Objective
The students will be able to describe human motor development and skills practice at different stages of motor learning. They will be able to explain the basic methods of movement analysis.
Content
Stages in motor development
Observing motor skills
Learning and practising skills
Evaluation scale
0 - 5