MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00BX73
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.
Sisältö
- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö tutkimuskokonaisuudessa on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen tekemisessä. Opiskelija osoittaa tutkimusraportissa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Markkinointitutkimukselle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen tutkimussuunnitelmassa on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvaa tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tekeminen, analysointi ja johtopäätösten tekeminen muodostaa loogisen tutkimuskokonaisuuden.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimusraportissa tehdyt ratkaisut.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tutkimussuunnitelma on vielä kuvaileva ja selkeän tutkimuskokonaisuuden muodostamisessa, analysoinnissa ja raportoinnissa on puutteita.
Opiskelija osaa avustetusti valita tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tutkimuksen tekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tutkimusraportin johtopäätösten tekemisessä.
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 15.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Petri Lintumäki
Ryhmät
-
LLT23SMLLT23SM
Tavoitteet
Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.
Sisältö
- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö tutkimuskokonaisuudessa on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen tekemisessä. Opiskelija osoittaa tutkimusraportissa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Markkinointitutkimukselle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen tutkimussuunnitelmassa on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvaa tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tekeminen, analysointi ja johtopäätösten tekeminen muodostaa loogisen tutkimuskokonaisuuden.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimusraportissa tehdyt ratkaisut.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tutkimussuunnitelma on vielä kuvaileva ja selkeän tutkimuskokonaisuuden muodostamisessa, analysoinnissa ja raportoinnissa on puutteita.
Opiskelija osaa avustetusti valita tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tutkimuksen tekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tutkimusraportin johtopäätösten tekemisessä.
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Petri Lintumäki
Ryhmät
-
LLT22SMLLT22SM
Tavoitteet
Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.
Sisältö
- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö tutkimuskokonaisuudessa on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen tekemisessä. Opiskelija osoittaa tutkimusraportissa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Markkinointitutkimukselle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen tutkimussuunnitelmassa on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvaa tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tekeminen, analysointi ja johtopäätösten tekeminen muodostaa loogisen tutkimuskokonaisuuden.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimusraportissa tehdyt ratkaisut.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tutkimussuunnitelma on vielä kuvaileva ja selkeän tutkimuskokonaisuuden muodostamisessa, analysoinnissa ja raportoinnissa on puutteita.
Opiskelija osaa avustetusti valita tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tutkimuksen tekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tutkimusraportin johtopäätösten tekemisessä.
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
- Tero Korhonen
Ryhmät
-
LLT21SMLLT21SM
Tavoitteet
Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.
Sisältö
- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö tutkimuskokonaisuudessa on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen tekemisessä. Opiskelija osoittaa tutkimusraportissa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Markkinointitutkimukselle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen tutkimussuunnitelmassa on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvaa tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tekeminen, analysointi ja johtopäätösten tekeminen muodostaa loogisen tutkimuskokonaisuuden.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimusraportissa tehdyt ratkaisut.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tutkimussuunnitelma on vielä kuvaileva ja selkeän tutkimuskokonaisuuden muodostamisessa, analysoinnissa ja raportoinnissa on puutteita.
Opiskelija osaa avustetusti valita tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tutkimuksen tekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tutkimusraportin johtopäätösten tekemisessä.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
LLT20SMLLT20SM
Tavoitteet
Opiskelija saa valmiudet yrityksen johtamisessa ja päätöksenteossa tarvittavan tiedon hankintaan markkinointitutkimuksen avulla. Opiskelija ymmärtää laadullisen ja määrällisen tutkimuksen periaatteet. Opiskelija osaa suunnitella tutkimuskokonaisuuden ja soveltaa sopivaksi katsomaansa tutkimusmenetelmää tutkimusongelmansa selvittämiseksi sekä raportoida tutkimuksen tulokset.
Sisältö
- Markkinointitutkimuksen käsitteet, tarpeet ja tavoitteet
- Eettisyys markkinointitutkimuksessa
- Laadulliset ja määrälliset tutkimusmenetelmät markkinointitutkimuksessa
- Tutkimussuunnitelman laatiminen valitun tutkimusmenetelmän näkökulmasta
- Tutkimustyökalun suunnittelu kysely, haastattelu ja havainnointitutkimuksissa
- Tutkimuksen tekeminen ja tulosten analysointi
- Johtopäätökset ja tutkimusraportin laatiminen
Opetusmenetelmät
Lähiopetus ja palautettavat tehtävät.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Käsitteiden käyttö tutkimuskokonaisuudessa on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistämään aikaisempaa markkinointiosaamista markkinointitutkimuksen tekemisessä. Opiskelija osoittaa tutkimusraportissa, analysoinnissa ja johtopäätöksissä kriittistä arviointia ja huomioi tulevaisuuden haasteet. Markkinointitutkimukselle asetetut tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeiset markkinointitutkimukseen liittyvät sisällöt ja peruskäsitteet. Käsitteiden käyttö ja teorian hyödyntäminen tutkimussuunnitelmassa on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa parhaiten soveltuvaa tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen tekeminen, analysointi ja johtopäätösten tekeminen muodostaa loogisen tutkimuskokonaisuuden.
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella tutkimusraportissa tehdyt ratkaisut.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä markkinointitutkimukseen liittyviä sisältöjä ja peruskäsitteitä. Tutkimussuunnitelma on vielä kuvaileva ja selkeän tutkimuskokonaisuuden muodostamisessa, analysoinnissa ja raportoinnissa on puutteita.
Opiskelija osaa avustetusti valita tarkoituksenmukaisen tutkimusmenetelmän. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain tutkimuksen tekemisessä.
Opiskelija tarvitsee vielä ohjausta tutkimusraportin johtopäätösten tekemisessä.