Game Design ILaajuus (3 op)
Tunnus: KTVP011
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen
Sisältö
Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 26.10.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Joonas Muhonen
Tavoitteet
- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen
Sisältö
Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail
Esitietovaatimukset
- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Joonas Muhonen
Ryhmät
-
VAPVAL2024VAPVAL2024
Tavoitteet
- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen
Sisältö
Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail
Esitietovaatimukset
- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet
Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 30.04.2023
Ajoitus
02.09.2023 - 29.10.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Englanti
Opettaja
- Joonas Muhonen
Ryhmät
-
VAPVAL2023VAPVAL2023
Tavoitteet
- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen
Sisältö
Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail
Esitietovaatimukset
- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet
Ilmoittautumisaika
11.04.2022 - 24.04.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 28.10.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Joonas Muhonen
Ryhmät
-
VAPVAL2022VAPVAL2022
Tavoitteet
- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen
Sisältö
Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail
Esitietovaatimukset
- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet
Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 30.09.2021
Ajoitus
25.10.2021 - 20.03.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Joonas Muhonen
Ryhmät
-
VAPVAL2022VAPVAL2022
Tavoitteet
- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen
Sisältö
Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail
Esitietovaatimukset
- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet