Siirry suoraan sisältöön

Peliliiketoiminnan perusteetLaajuus (3 op)

Tunnus: TT00CB36

Laajuus

3 op

Opetuskieli

  • suomi
  • englanti

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Johanna Niskanen
Ryhmät
  • TTK24SP
    TTK24SP
  • TTK24SPG
    TTK24SPG
  • TTK24SPO
    TTK24SPO
  • TTK24SPT
    TTK24SPT

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan tekemällä harjoitustyö 2-4 henkilön ryhmissä. Kurssilla on 70% läsnäolovelvollisuus. Läsnäoloon voidaan huomioida myös tuntiaktiivisuus. Kurssi arvosanaa voi korottaa yhden kokonaisluvun verran suorittamalla 3 tuntitehtävää hyväksytysti. Kurssista saatua hylättyä arvosanaa ei voi kuitenkaan korottaa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 0-5

Hylätty (0)

Ei riittävää asiantuntemusta peliliiketoiminnasta. Opiskelija ei osallistu lopputyön tekemiseen tai ei täytä läsnäolovelvoitetta. Myös laatustandardeissa poikkeuksellisen alhainen lopputyö voidaan katsoa hylätyksi.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee asiantuntevasti peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä laajasti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja suorittanut lopputyön kiitettävästi.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee hyvin peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön hyvin.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee peliliiketoiminnan perustiedot ja ymmärtää alan peruskäsitteet. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön tyydyttävästi.

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Johanna Niskanen
Ryhmät
  • TBIT24S
    TBIT24S
  • TBIT24SProd
    TBIT24SProd
  • TBIT24SArt
    TBIT24SArt
  • TBIT24SProg
    TBIT24SProg

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.

fi
Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 09.04.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • OPE_Tietojenkäsittely OPE_Tietojenkäsittely
  • Johanna Niskanen
Ryhmät
  • TTK23SPO
    TTK23SPO
  • TTK23SPT
    TTK23SPT
  • TTK23SPG
    TTK23SPG
  • TTK23SP
    TTK23SP

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

20.03.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Antti Junttila
Ryhmät
  • TTK22SPGRaahe
    TTK22SPGRaahe
  • TTK22SPTRaahe
    TTK22SPTRaahe
  • TTK22SPORaahe
    TTK22SPORaahe
  • TTK22SPRaahe
    TTK22SPRaahe

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.

fi
Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Antti Junttila
Ryhmät
  • TTK22SPT
    TTK22SPT
  • TTK22SPO
    TTK22SPO
  • TTK22SPG
    TTK22SPG

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.