Peliliiketoiminnan perusteetLaajuus (3 op)
Tunnus: TT00CB36
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
- englanti
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.
Sisältö
Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Johanna Niskanen
Ryhmät
-
TTK24SPTTK24SP
-
TTK24SPGTTK24SPG
-
TTK24SPOTTK24SPO
-
TTK24SPTTTK24SPT
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.
Sisältö
Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet
Opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan tekemällä harjoitustyö 2-4 henkilön ryhmissä. Kurssilla on 70% läsnäolovelvollisuus. Läsnäoloon voidaan huomioida myös tuntiaktiivisuus. Kurssi arvosanaa voi korottaa yhden kokonaisluvun verran suorittamalla 3 tuntitehtävää hyväksytysti. Kurssista saatua hylättyä arvosanaa ei voi kuitenkaan korottaa.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 0-5
Hylätty (0)
Ei riittävää asiantuntemusta peliliiketoiminnasta. Opiskelija ei osallistu lopputyön tekemiseen tai ei täytä läsnäolovelvoitetta. Myös laatustandardeissa poikkeuksellisen alhainen lopputyö voidaan katsoa hylätyksi.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee asiantuntevasti peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä laajasti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja suorittanut lopputyön kiitettävästi.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tuntee hyvin peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön hyvin.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee peliliiketoiminnan perustiedot ja ymmärtää alan peruskäsitteet. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön tyydyttävästi.
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Johanna Niskanen
Ryhmät
-
TBIT24STBIT24S
-
TBIT24SProdTBIT24SProd
-
TBIT24SArtTBIT24SArt
-
TBIT24SProgTBIT24SProg
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.
Sisältö
Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 09.04.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- OPE_Tietojenkäsittely OPE_Tietojenkäsittely
- Johanna Niskanen
Ryhmät
-
TTK23SPOTTK23SPO
-
TTK23SPTTTK23SPT
-
TTK23SPGTTK23SPG
-
TTK23SPTTK23SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.
Sisältö
Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
20.03.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Antti Junttila
Ryhmät
-
TTK22SPGRaaheTTK22SPGRaahe
-
TTK22SPTRaaheTTK22SPTRaahe
-
TTK22SPORaaheTTK22SPORaahe
-
TTK22SPRaaheTTK22SPRaahe
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.
Sisältö
Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Antti Junttila
Ryhmät
-
TTK22SPTTTK22SPT
-
TTK22SPOTTK22SPO
-
TTK22SPGTTK22SPG
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.
Sisältö
Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.