Tutkimus-, ja kehittämis- ja innovaatio-osaaminen (5op)
Opintojakson tunnus: SH00BS96
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvata tutkimus- ja kehittämishankkeiden lähtökohdat, erilaiset tutkimus- ja kehittämisprosessit. Hän ymmärtää tutkimus-ja kehittämistyön merkityksen ammatillisen osaamisen kehittymisessä. Opiskelija kehittää kirjallisen viestinnän osaamistaan ja ymmärtää kirjallisen viestinnän merkityksen asiantuntijaksi kehittymisessä. Opiskelija osaa kehittää organisaation strategiaa tukevaa toimintaa näyttöön perustuen. Osaa tunnistaa ja hyödyntää alueen mahdollisuuksia innovatiiviseen, monialaiseen työelämäyhteyksien luomiseen yhteistyöverkostoissa monialaisten projektien kautta. Hallitsee tiedonhaun yleisimmistä terveystieteiden tietokannoista. Osaat lukea ja arvioida kriittisesti tieteellisiä julkaisuja.
                    
Sisältö
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat
Laadullinen tutkimusprosessi
Määrällinen tutkimusprosessi
Tuotteistamisprosessi
Palvelumuotoilu
Kirjallisuuskatsaus  
Tutkimusaineiston analyysi  ja tulkinta
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti  ja monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä
analysoida ja arvioida kriittisesti  valmiita tutkimuksia
analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia  menetelmiä ja toimintatapoja tutkimus- ja kehittämisprosesseissa
analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan 
toimia itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti 
toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
soveltaa eettisiä periaatteita toiminnassaan
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä 
kuvata tutkimus- ja kehittämistoiminnan  eri prosessit ja perustella niihin liittyvät ratkaisut
analysoida  valmiin tutkimuksen 
valita tarkoituksenmukaisia  menetelmiä ja toimintatapoja tutkimus- ja kehittämistyöhön hankkimansa tiedon  perusteella
osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan
toimia itsenäisesti ja vastuullisesti 
toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
perustella toimintansa eettisten periaatteiden mukaisesti
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa
käyttää asianmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä 
kuvata pääpiirteissään  tutkimus- ja kehittämistoiminnan yleisprosessin
tehdä yhteenvedon valmiista tutkimuksesta
suunnitella  tarkoituksenmukaisesti tutkimusprosessiin liittyvän/liittyvien menetelmien toteutuksen, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
osaa arvioida omaa toimintaansa pääpiirteisesti
ohjattuna käyttää  asianmukaisesti  tutkimus- ja kehittämismenetelmiä 
toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa vastuun omasta 
toimia eettisten periaatteiden mukaisesti
                    
