Skip to main content

Data-based exercisingLaajuus (8 cr)

Code: VV00CF31

Credits

8 op

Objective

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.

Content

• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa  
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset 
• Datan kerääminen/mittaaminen 
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen) 
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä  

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.

Further information

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

en
Enrollment

01.12.2023 - 31.01.2024

Timing

01.01.2024 - 17.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 - 8

Virtual portion

8 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
  • Joonas Rissanen
Groups
  • ALK22S
    ALK22S

Objective

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.

Content

• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa  
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset 
• Datan kerääminen/mittaaminen 
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen) 
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä  

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.

Further information

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

en
Enrollment

01.08.2023 - 30.09.2023

Timing

01.06.2023 - 29.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 - 8

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
  • Joonas Rissanen
Groups
  • ALK21S
    ALK21S

Objective

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.

Content

• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa  
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset 
• Datan kerääminen/mittaaminen 
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen) 
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä  

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.

Further information

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

en
Enrollment

01.12.2022 - 31.01.2023

Timing

01.01.2023 - 29.07.2023

Number of ECTS credits allocated

5 - 8

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
  • Joonas Rissanen
Groups
  • ALM22K
    ALM22K

Objective

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.

Content

• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa  
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset 
• Datan kerääminen/mittaaminen 
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen) 
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä  

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.

Further information

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.

en
Enrollment

11.04.2022 - 31.05.2022

Timing

01.09.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 - 8

Virtual portion

8 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
  • Joonas Rissanen
Groups
  • VAPVAL2022
    VAPVAL2022

Objective

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.

Content

• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa  
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset 
• Datan kerääminen/mittaaminen 
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen) 
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä  

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.

Further information

Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.