Dataperustainen liikkuminenLaajuus (8 op)
Tunnus: VV00CF31
Laajuus
8 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.
Sisältö
• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset
• Datan kerääminen/mittaaminen
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen)
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 17.03.2024
Opintopistemäärä
5 - 8
Virtuaaliosuus
8 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Joonas Rissanen
Ryhmät
-
ALK22SALK22S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.
Sisältö
• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset
• Datan kerääminen/mittaaminen
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen)
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.06.2023 - 29.12.2023
Opintopistemäärä
5 - 8
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Joonas Rissanen
Ryhmät
-
ALK21SALK21S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.
Sisältö
• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset
• Datan kerääminen/mittaaminen
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen)
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 29.07.2023
Opintopistemäärä
5 - 8
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Joonas Rissanen
Ryhmät
-
ALM22KALM22K
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.
Sisältö
• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset
• Datan kerääminen/mittaaminen
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen)
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Ilmoittautumisaika
11.04.2022 - 31.05.2022
Ajoitus
01.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 - 8
Virtuaaliosuus
8 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Joonas Rissanen
Ryhmät
-
VAPVAL2022VAPVAL2022
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan mahdollisuudet tällä hetkellä ja tulevaisuudessa sekä datan hyödyntämiseen liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija osaa noudattaa datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvää lainsäädäntöä työelämässä. Opiskelija hallitsee erilaisiin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa analysoida keräämäänsä liikuntadataa ja tehdä siitä luotettavia ja päteviä analyysejä. Opiskelija osaa hyödyntää analytiikkaa päätöksenteossa, liikuntapalvelujen suunnittelussa sekä tiedolla johtamisessa. Opiskelija kykenee data-analyysipohjaiseen kehittämistoimintaan ja tiedolla johtamiseen työelämäympäristössä.
Sisältö
• Johdanto ja liikuntadatan mahdollisuudet
• Data-analytiikkaan liittyvät osaamistarpeet eri organisaatioissa
• Datan keräämiseen ja hyödyntämiseen liittyvä lainsäädäntö ja eettiset kysymykset
• Datan kerääminen/mittaaminen
• Datan analysointi ja tulkinta (tiedolla johtaminen)
• Työelämälähtöinen kehittämistehtävä
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet nyt ja tulevaisuudessa sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään tarkoituksenmukaisesti näissä taidoissa. Opiskelija hallitsee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee syvällisesti liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuudet sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen kokonaisvaltaisen analyysin perusteella.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää liikuntadatan hyödyntämismahdollisuudet tällä hetkellä sekä liikuntadataan liittyvät osaamistarpeet erilaisissa liikuntaorganisaatioissa ja kykenee kehittämään itseään yksittäisissä taidoissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön ja toimii eettisesti kestävällä tavalla työelämässä. Opiskelija hallitsee joitakin liikuntapalvelujen tuottamiseen hyödynnettävät mittauskokonaisuuksia sekä osaa kerätä, tallentaa ja yhdistää data-aineistoja. Opiskelija kykenee päätöksentekoon ja tiedolla johtamiseen yksittäisten analyysien pohjalta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa yksittäisiä liikuntadataan liittyviä hyödyntämismahdollisuuksia sekä osaamistarpeita erilaisissa liikuntaorganisaatioissa. Opiskelija tuntee datan keräämiseen ja käsittelyyn liittyvän lainsäädännön sekä toimii eettisesti työelämässä. Opiskelija osaa yksittäisiä liikuntapalvelujen tuottamiseen liittyviä mittauksia ja osaa kerätä ja tallentaa data-aineistoja tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija kykenee tekemään yksittäisiä analyysejä ja päätöksiä näiden analyysien perusteella.
Lisätiedot
Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.