Taito- ja lajiharjoittelu ILaajuus (3 op)
Tunnus: AL00CN14
Laajuus
3 op
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 29.10.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
Ryhmät
-
ALK25SALK25S
Arviointiasteikko
0 - 5
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.03.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Tiina Virtanen
- Mikko Törmälehto
Ryhmät
-
ALM25KALM25K
Aika ja paikka
Tammikuu-Toukokuu. Kts. tarkempi aikataulu lukujärjestyksestä
Oppimateriaalit
Materiaali Repussa.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, itsenäinen oppiminen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon ei kuulu tenttiä. Opintojaksoon liittyvät tehtävät ilmoitetaan opintojakson alkaessa ja ne ovat nähtävillä Repussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnollistaminen mahdollista, mikäli opiskelija ei pääse osallistumaan lähiopetukseen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksolla on noin 13 oppituntia (a 90min), itsenäistä harjoittelua noin 14h, lajiharjoitusten seuraamista 5h ja oppimispäiväkirjan kirjoittaminen sekä tuntisuunnitelman laatiminen sekä ohjauksen toteuttaminen.
Sisällön jaksotus
Taito- ja lajiharjoittelu
Keskeisimmät liikuntalajit, säännöt, taktiikka ja välineet
Turvallinen suoritusympäristö
Kts. tarkempi jaksotus Repusta
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Läsnäolot 80%: hyväksytty-hylätty
Tuntisuunnitelma + ohjaustuokio: 0-5
Lajiharjoitusten seuraaminen + raportointi oppimispäiväkirjaan: hyväksytty-hylätty
Omatoiminen lajiharjoittelu: hyväksytty-hylätty
Oppimispäiväkirja : 0-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei täytä tehtävien minimivaatimuksia (arvona 1).
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Omaa erinomaiset motoriset taidot ja liikuntataidot.
Osaa laatia erinomaisia tuntisuunnitelmia, joissa toteutuvat tavoitteellisuus, turvallisuus ja tarkoituksenmukaisuus. Osaa perustella valintansa.
Hallitsee ohjaustilanteet erinomaisesti siten, että niissä toteutuu asiakaslähtöisyys, turvallisuus ja tavoitteellisuus.
Osaa analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan.
Osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti opintojakson tehtäväkokonaisuuksissa.
Osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Omaa tyydyttävät tai hyvät motoriset taidot ja liikuntataidot.
Osaa laatia tyydyttäviä tai hyviä tuntisuunnitelmia, joissa pääosin toteutuvat tavoitteellisuus, turvallisuus ja tarkoituksenmukaisuus. Osaa pääosin perustella valintansa.
Hallitsee ohjaustilanteet tyydyttävällä tai hyvällä tasolla.
Osaa analysoida, reflektoida ja arvioida omaa osaamistaan.
Osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti opintojakson tehtäväkokonaisuuksissa.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Omaa eri liikuntataitojen perusteet, mutta motorisissa taidoissa on parannettavaa.
Osaa laatia tuntisuunnitelmia, joissa joiltain osin toteutuvat tavoitteellisuus, turvallisuus ja tarkoituksenmukaisuus.
Kykenee ohjaamaan tavoitteellisesti, mutta ohjaustaidoissa parannettavaa.
Oman toiminnan analysointi ja reflektointi puutteellista.