Siirry suoraan sisältöön

YhteisöviestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00CF26

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa yhteisöviestinnän perusteet, tunnistaa viestintäprosessin osatekijät sekä osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisön sisäistä ja ulkoista viestintää. Opiskelija tuntee maineenhallinnan perusteet ja osaa hyödyntää muutos- ja kriisiviestinnän työkaluja.

Sisältö

Yhteisöviestinnän perusteet ja viestintäprosessi
Viestinnän osa-alueet
Viestinnän suunnittelu ja toteutus
Maineenhallinta
Muutos- ja kriisiviestintä

Oppimateriaalit

Kirjallisuus:
Juholin, E. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. (Vanhemmat painokset ok).
Åberg, L. Viestinnän johtaminen.
Åberg, L. Esimiehen viestintäopas.
Åberg, L. Viestinnän strategiat.
Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä

Moodle-material

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.

Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.

fi
Ilmoittautumisaika

02.07.2025 - 31.07.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 15.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Tuula Rajander
Ryhmät
  • LLM24SE
    LLM24SE

Tavoitteet

Opiskelija osaa yhteisöviestinnän perusteet, tunnistaa viestintäprosessin osatekijät sekä osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisön sisäistä ja ulkoista viestintää. Opiskelija tuntee maineenhallinnan perusteet ja osaa hyödyntää muutos- ja kriisiviestinnän työkaluja.

Sisältö

Yhteisöviestinnän perusteet ja viestintäprosessi
Viestinnän osa-alueet
Viestinnän suunnittelu ja toteutus
Maineenhallinta
Muutos- ja kriisiviestintä

Oppimateriaalit

Kirjallisuus:
Juholin, E. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. (Vanhemmat painokset ok).
Åberg, L. Viestinnän johtaminen.
Åberg, L. Esimiehen viestintäopas.
Åberg, L. Viestinnän strategiat.
Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä

Moodle-material

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.

Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.

fi
Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Tuula Rajander
Ryhmät
  • LLM23S
    LLM23S

Tavoitteet

Opiskelija osaa yhteisöviestinnän perusteet, tunnistaa viestintäprosessin osatekijät sekä osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisön sisäistä ja ulkoista viestintää. Opiskelija tuntee maineenhallinnan perusteet ja osaa hyödyntää muutos- ja kriisiviestinnän työkaluja.

Sisältö

Yhteisöviestinnän perusteet ja viestintäprosessi
Viestinnän osa-alueet
Viestinnän suunnittelu ja toteutus
Maineenhallinta
Muutos- ja kriisiviestintä

Oppimateriaalit

Kirjallisuus:
Juholin, E. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. (Vanhemmat painokset ok).
Åberg, L. Viestinnän johtaminen.
Åberg, L. Esimiehen viestintäopas.
Åberg, L. Viestinnän strategiat.
Aula, P. - Heinonen, J. Maine - menestystekijä

Moodle-material

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää organisaatioviestinnän osa-alueita, työvälineitä ja viestintäprosessin toimintamalleja vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti. Portfoliossa hän osaa kehittää ja analysoida oman organisaationsa viestintää yksilö- ja ryhmäviestinnän näkökulmista.
Opiskelija tunnistaa ja pohtii viestintäkulttuurin vaikutuksia yksilön ja ryhmän ohjaamisessa.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on ansiokasta ja monipuolista, ja toimii pohjana omalle pohdinnalle

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee hyvin organisaatioviestinnän hyödynnettäviä työvälineitä ja toimintamalleja. Portfoliossa hän osaa soveltaa oman organisaationsa viestintää, työvälineitä ja toimintamalleja sekä osaa analysoida viestintää ja tunnistaa kehittämiskohteita.
Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on kohtalaisen hyvää ja monipuolista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tietää organisaatioviestinnän perustehtävät, roolit ja vastuut. Portfoliossa hän osaa tarkastella yksilöiden ja ryhmän toimintaan vaikuttavia tekijöitä viestinnän näkökulmasta ja pohtia viestinnän vaikutusta.

Opiskelijan portfolion lähteiden käyttö on suppeaa ja yksipuolista.