Palveluliiketoiminta ja palvelujen tuotteistaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: YA00BR09
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.
Sisältö
Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen
Oppimateriaalit
Hyväksytty / (täydennettävä) Hylätty
Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.
Ilmoittautumisaika
01.01.2025 - 31.08.2025
Ajoitus
01.09.2025 - 15.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KAMK Master School
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Vastuullisen liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
AYM24SAYM24S
-
TLY24STLY24S
-
LYL24SVLYL24SV
-
SJY24SSJY24S
-
LYL24SLYL24S
-
ALY24SALY24S
-
SYT24SSYT24S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.
Sisältö
Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.
Ilmoittautumisaika
01.01.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KAMK Master School
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
SYT23SSYT23S
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
LYL22SVLYL22SV
-
ALY23SALY23S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.
Sisältö
Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.
Ilmoittautumisaika
01.01.2023 - 31.08.2023
Ajoitus
01.09.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
AYM22SAYM22S
-
SYT22SSYT22S
-
TLY22STLY22S
-
LYL22SVLYL22SV
-
LYL22SLYL22S
-
ALY22SALY22S
-
SJY22SSJY22S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.
Sisältö
Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.
Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 31.08.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 16.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunta-alan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Matkailualan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Tietojenkäsittelyn ja liiketoimintaosaamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
ALY21SALY21S
-
SJY21SSJY21S
-
LYL21SVLYL21SV
-
TLY21STLY21S
-
LYL21SLYL21S
-
AYM21SAYM21S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää palvelujen johtamisen erityispiirteet, periaatteet ja osaa kehittää palveluita sekä johtaa organisaation palveluympäristöä. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuotteistamisen mahdollisuudet sekä omaa valmiudet tuotteistaa ja modularisoida palveluita.
Opiskelija tunnistaa monikanavaisen asiakaskohtaamisen vaatimukset ja osaa hyödyntää laajasti erilaisia viestintäkanavia asiakaspalvelussa ja palvelujen johtamisessa.
Sisältö
Keskeiset käsitteet
Palvelujen tuotteistaminen, modularisointi ja hinnoittelu
Palveluprosessit monikanavaisissa ympäristöissä
Uudet palveluliiketoimintamallit
Palvelun laadun johtaminen
Palvelukulttuurin rakentaminen
Oppimateriaalit
Ilmoitettu moodlessa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty suoritus:
Kehittämistehtävän käsitteellinen tarkastelu kattaa palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen peruskäsitteitä. Raportissa on hyödynnetty riittävästi (min.3 lähdettä) relevanttia lähdemateriaalia.
Raportissa on kuvattu organisaation palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen nykytila ja analysoitu organisaation palveluliiketoiminnan sekä tuotteistuksen kehittämis- ja hyödyntämismahdollisuuksia. Kehittämisehdotus sisältää uuden palvelutuotteen sisäisen ja ulkoisen tuotekuvauksen. Uuden palvelutuotteen jatkokehitysmahdollisuuksia on arvioitu kriittisesti pohdintaosuudessa.
Kirjallinen raportti on laadittu Kamkin raportointiohjeistuksen mukaisesti. Se on rakenteeltaan looginen ja kieliasultaan asiatyylin mukainen.
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on palauttanut suoritukseen kuuluvat kurssitehtävät. Niiden suorittaminen on hyvällä tasolla ja niissä näkyy, että opiskelija osaa soveltaa käytäntöön palvelujen tuotteistamisen ja palveluliiketoiminnan kehittämisen käsitteitä.
Kurssin kehittämistehtävän teoreettisessa taustoituksessa käsitteiden käyttö ja täsmällisyys ovat hyvällä tasolla. Siinä on kuvattu palveluliiketoiminnan ja tuotteistuksen merkitys ja keskeisiä toimintatatapoja liiketoiminnan kehittämisessä, sekä hyödynnetty relevantteja lähdemateriaaleja riittävän monipuolisesti.
Kehittämistehtävässä näkyy kyky soveltaa esitettyä tietoperustaa oman esimerkkiyrityksen (oman työpaikan) palvelujen ja palveluliiketoiminnan kehittämiseen tavoitteiden mukaisesti.
Pohdinnassa näkyy teoreettisen tarkastelun ja kehittämisosuuden välinen yhteys. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida pohdinnassaan riittävän kriittisesti, analyyttisesti ja monipuolisesti soveltamisosuuden jatkokehitysmahdollisuuksia ja hyödynnettävyyttä.
Kirjallisen raportin rakenne ja kieliasu ovat Kamkin ohjeistuksen mukaiset.