Siirry suoraan sisältöön

Uudet teknologiat ILaajuus (5 op)

Tunnus: YA00BR46

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.

Sisältö

Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 15.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KAMK Master School

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 5

Koulutus
  • Vastuullisen liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
  • Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
  • Tanja Korhonen
Ryhmät
  • AYM24S
    AYM24S
  • TTY24S
    TTY24S
  • TLY24S
    TLY24S
  • LYL24SV
    LYL24SV
  • SJY24S
    SJY24S
  • LYL24S
    LYL24S
  • ALY24S
    ALY24S
  • SYT24S
    SYT24S

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.

Sisältö

Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla etenet seuraavasti:
Tutustu aiheeseen, katso orientaatioluento ja tee ennakkotehtävä.
Livewebinaari on 15.1. klo 14-17
Valitse sinua kiinnostava aihe teknologian parissa ja hyväksytä aiheesi vastuuopettajalla.
Lähde kokoamaan tausta-aineistoa ja raportoi siitä artikkelin muodossa.
Pidät aiheesta esityksen toisille ryhmäläisille.
Opponoit toisen opiskelijan työtä.
Voit missä vaiheessa tahansa suorittaa Elements of Supercomputing -opintojakson tai vastaavan. (1op osuus). Se on täysin itsenäisesti suoritettava verkkokurssi.
Voit tehdä quizzit kahdessa eri kohdassa, toinen avautuu helmikuussa ja toinen maaliskuussa.
Etäopetus liveajat kalenteriin: orientaatioluento katsottavissa tallenteena, esitykset 27.3 klo 14-17. Opintojaksolla on myös aikataulutettuja palautusaikoja, otathan sen huomioon omassa opiskeluaikataulussasi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op on 135h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Opintojakson aikataulut:
• 8.1 Opintojakso avoinna, orientaatioluento katsottavissa
• 8.1 Keskustelualueet avoinna
• 14.1. Ennakkotehtävän deadline - keskustelu sulkeutuu.
• 15.1. Livewebinaari 14-17
• 3.2.- Quiz1 avoinna
• 31.1. Artikkelin aiheen ilmoittaminen (keskustelualue sulkeutuu)
• 3.3.. Quiz2 avoinna
• 22.3. Artikkelin palautus
• 27.3. Tiivistelmän palautus
• 27.3. Webinaari / esitykset klo 14-17 (live)
• 30.3. Vertaisarvioinnin / opponoinnin palautus
• 30.4. Uudet teknologiat tulevaisuus / heikot signaalit keskustelu valmis
• 31.5. Elements of Supercomputing/Johdatus supertietokoneisiin/ vastaava suoritus todennettuna

Lisätietoja opiskelijoille

Reppuun opintojakso avautuu 8.1.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tehtävien arviointi
1. Ennakkotehtävä (0-10 p) :
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, hyvin muotoiltu ja argumentoitu kirjoitus sekä kysymykset, viitattu luotettaviin lähteisiin. Kommentoitu perustellen useammalle kollegalle. (8-10)
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, selkeä kirjoitus ja kysymykset, viitattu useisiin lähteisiin. Kommentoitu kollegalle. (5-7)
Tehtävänantoa mukaillen määräajassa tehty, esitetty kysymykset, viitattu muutamaan lähteeseen. Kommentti kollegalle. (2-4)
Tehtävänantoa mukaillen tehty, esitetty yksinkertainen kysymys, lähdeviittaus. Kommentti kollegalle. (1)
2. Aiheen valinta ja esseen palautus, webinaari/esitys ja tiivistelmä (0-40p):
Aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Esseessä on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknoologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtetehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo APA7 -mukainen. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa. Aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä. (31-40)
Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo pääosin APA6/7 -mukainen. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa. Aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä.(21-30)
Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta. Kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli pääosin ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnöissä puutteita, mutta noudatettu APA6/7 -mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen. Aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä.(11-20)
10p tai tai alle = täydennettävä
3. Vertaisarviointi ja keskustelut (0-20 p):
Opiskelija noudattaa ohjeistusta ja on aktiivinen keskusteluissa aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät lähdeviittauksia ja lähteet ovat luotettavia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa. (18-20)
Opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta ja toimii keskusteluissa, on aloittanut vaaditun määrän keskusteluja ja vastannut kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa. (15-17)
Opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle. (10-14)
4. Elements of Supercomputing (20p = H) Hyväksytty/Hylätty, oltava hyväksytty, että saa 20p.
5. Quizit: 0-10p yhteensä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole tehnyt tehtäviä hyväksytyllä tasolla tai ollenkaan.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ennakkotehtävässä opiskelija on tehnyt tehtävänannon mukaisesti hyvin muotoillun ja argumentoiden kirjoituksen sekä kysymykset määräajassa, viitaten luotettaviin lähteisiin ja kommentoiden perustellen useammalle kollegalle (8-10 p). Aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Esseessä on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ovat ohjeen mukaiset, lähdemerkinnät ja lähdeluettelo noudattavat APA7-standardia. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa, ja aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä täydentävät kokonaisuutta (31-40 p). Vertaisarvioinnissa ja keskusteluissa opiskelija noudattaa ohjeistusta ja on aktiivinen keskusteluissa, aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät luotettavia lähdeviittauksia, ja vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa (18-20 p). Elements of Supercomputing -osio on hyväksytty, joka tuottaa 20 p. Quizit-osiossa opiskelija saavuttaa 9-10 p.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ennakkotehtävässä opiskelija on tehnyt tehtävänannon mukaisesti selkeän kirjoituksen ja kysymykset määräajassa, viitaten useisiin lähteisiin ja kommentoiden kollegalle (5-7 p). Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Esseessä valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ovat ohjeen mukaiset, ja lähdemerkinnät sekä lähdeluettelo noudattavat pääosin APA6/7-standardia. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa, ja aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä täydentävät kokonaisuutta (21-30 p). Vertaisarvioinnissa ja keskusteluissa opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta, aloittaen vaaditun määrän keskusteluja ja vastaten kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia, ja vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa (15-17 p). Elements of Supercomputing -osio on hyväksytty, joka tuottaa 20 p. Quizit-osiot suoritettu.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

nnakkotehtävässä opiskelija on tehnyt tehtävänantoa mukaillen kirjoituksen ja esittänyt kysymykset määräajassa, viitaten muutamaan lähteeseen ja kommentoiden kollegalle (2-4 p). Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Esseessä valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta, ja kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ovat pääosin ohjeen mukaiset, vaikka lähdemerkinnöissä on puutteita, mutta ne noudattavat kuitenkin APA6/7-mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen, ja aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä täydentävät kokonaisuutta (11-20 p). Vertaisarvioinnissa ja keskusteluissa opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle (10-14 p). Elements of Supercomputing -osio on hyväksytty, joka tuottaa 20 p. Quizit-osiot suoritettu.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 15.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KAMK Master School

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 150

Koulutus
  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
  • Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
  • Tanja Korhonen
Ryhmät
  • TTY23S
    TTY23S
  • SJY23S
    SJY23S
  • LYL23S
    LYL23S
  • SYT23S
    SYT23S
  • LYL23SV
    LYL23SV
  • TLY23S
    TLY23S
  • AYM23S
    AYM23S
  • ALY23S
    ALY23S

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.

Sisältö

Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.

fi
Ilmoittautumisaika

01.09.2022 - 31.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

KAMK Master School

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
  • Tanja Korhonen
Ryhmät
  • AYM22S
    AYM22S
  • TTY22S
    TTY22S
  • SYT22S
    SYT22S
  • TLY22S
    TLY22S
  • LYL22SV
    LYL22SV
  • LYL22S
    LYL22S
  • ALY22S
    ALY22S
  • SJY22S
    SJY22S

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.

Sisältö

Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi

Aika ja paikka

Reppu https://reppu.kamk.fi/course/view.php?id=76
Etäliveopetus 9.5. klo 14-17

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla etenet seuraavasti:
Tutustu aiheeseen, katso orientaatioluento ja tee ennakkotehtävä.
Katso osoitetut videot livewebinaarin sijasta ja vastaa muutamaan kysymykseen niistä.
Valitse sinua kiinnostava aihe teknologian parissa ja hyväksytä aiheesi vastuuopettajalla.
Lähde kokoamaan tausta-aineistoa ja raportoi siitä artikkelin muodossa.
Pidät aiheesta esityksen toisille ryhmäläisille.
Opponoit toisen opiskelijan työtä.
Voit missä vaiheessa tahansa suorittaa Elements of Supercomputing -opintojakson. (1op osuus). Se on täysin itsenäisesti suoritettava verkkokurssi.
Voit tehdä bonusquizin kahdessa eri kohdassa, se voi tuoda sinulle max 10 lisäpistettä kurssilla. 0-5 pistettä/quiz.
Etäopetus liveajat kalenteriin: orientaatioluento katsottavissa tallenteena, esitykset ti 9.5. klo 14-17. Opintojaksolla on myös aikataulutettuja palautusaikoja, otathan sen huomioon omassa opiskeluaikataulussasi.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5op, 135h
kevään 2023 aikana

Sisällön jaksotus

Ennakkotehtävä 6.2. mennessä
Artikkelin aiheen ilmoittaminen 28.2. mennessä
Artikkelin palautus 21.4.
Tiivistelmän palautus 8.5.
Esitykset 9.5.
Johdatus supertietokoneisiin 31.5. mennessä todennettuna

3.-6.2. BonusQuiz 1
3.-6.3. BonusQuiz 2

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.

Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

1. Ennakkotehtävä (0-10 p) :
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, hyvin muotoiltu ja argumentoitu kirjoitus sekä kysymykset, viitattu luotettaviin lähteisiin. Kommentoitu perustellen kollegalle. (8-10)
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, selkeä kirjoitus ja kysymykset, viitattu useisiin lähteisiin. Kommentoitu kollegalle. (5-7)
Tehtävänantoa mukaillen määräajassa tehty, esitetty kysymykset, viitattu muutamaan lähteeseen. Kommentti kollegalle. (2-4)
Tehtävänantoa mukaillen tehty, esitetty yksinkertainen kysymys, lähdeviittaus. Kommentti kollegalle. (1)
2. Aiheen valinta ja esseen palautus, webinaari/esitys ja tiivistelmä (0-60p):
Aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Esseessä on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknoologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtetehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo APA6/7 -mukainen. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa. Aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä. (51-60)
Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo pääosin APA6/7 -mukainen. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa. Aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä.(31-50)
Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta. Kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli pääosin ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnöissä puutteita, mutta noudatettu APA6/7 -mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen. Aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä.(1-30)
3. Vertaisarviointi ja keskustelut (0-10 p):
Opiskelija noudattaa ohjeistusta ja on aktiivinen keskusteluissa aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät lähdeviittauksia ja lähteet ovat luotettavia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa. (8-10)
Opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta ja toimii keskusteluissa, on aloittanut vaaditun määrän keskusteluja ja vastannut kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa. (5-7)
Opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle. (1-4)
4. Elements of Supercomputing (20p = H) Hyväksytty/Hylätty, oltava hyväksytty, että saa 20p.
5. BonusQuiz: 0-10p yhteensä. Ei pakollisia, mutta pistemäärää kasvattavia! Tällä ei voi korvata mitään yo. tehtävistä.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Artikkelin aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Artikkelissa on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknoologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtetehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo APA6/7 -mukainen. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa. Aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä.
Ennakkotehtävä on tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, hyvin muotoiltu ja argumentoitu kirjoitus sekä kysymykset, viitattu luotettaviin lähteisiin. Kommentoitu perustellen kollegalle.
Opiskelija noudattaa ohjeistusta keskusteluissa ja on aktiivinen aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät lähdeviittauksia ja lähteet ovat luotettavia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo pääosin APA6/7 -mukainen. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa. Aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä. Ennakkotehtävä on tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, selkeä kirjoitus ja kysymykset, viitattu useisiin lähteisiin. Kommentoitu kollegalle.
Opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta ja toimii keskusteluissa, on aloittanut vaaditun määrän keskusteluja ja vastannut kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta. Kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli pääosin ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnöissä puutteita, mutta noudatettu APA6/7 -mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen. Aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä.
Ennakkotehtävä on tehtävänantoa mukaillen määräajassa tehty, esitetty kysymykset, viitattu muutamaan lähteeseen. Kommentti kollegalle.
Opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.