Strateginen markkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: YA00BS43
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun merkityksen osana yrityksen
liiketoimintastrategian kehittämistä. Hänellä on kokonaiskuva markkinoinnin tehtävistä ja
prosesseista yrityksen liiketoimintamallin strategisessa johtamisessa. Opiskelija hallitsee strategisen
markkinoinnin käsitteistön ja osaa analysoida asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnin strategisia
kehittämismahdollisuuksia ja –tarpeita muuttuvassa toimintaympäristössä.
Sisältö
Strateginen markkinointi osana strategista johtamista
Markkinoinnin perusprosessit liiketoimintastrategiassa
Yrityksen markkinointiympäristön strateginen analysointi
Muuttuvat asiakastarpeet ja trendit, asiakassuhteen arvo
Asiakaslähtöinen toimintojen sekä tuotteiden kehittäminen
Brändin ja mielikuvien merkitys liiketoimintastrategiassa
Strategisen markkinoinnin toteutus yrityksissä
Oppimateriaalit
Devmoodlessa olevat materiaalit ja ilmoitettu kirjallisuus
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien erinomainen hyödyntäminen ja ymmärrys
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu hyvin
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia, esitetyt ratkaisut erinomaisesti perusteltuja
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma kriittinen ajattelu ja teoriatiedon oivaltava soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja case-sovelluksissa näkyy kriittinen ajattelu, systemaattisuus ja kyky ratkaista monimutkaisia käytännön haasteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien hyvä hyödyntäminen, niiden käytössä ei epätarkkuutta tai virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu kattavasti
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma ajattelu ja teoriatiedon soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja sovelluksessa näkyy kriittisyys ja kyky ratkaista käytännön haasteita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa on hyödynnetty keskeisiä käsitteitä ja malleja, mahdollisesti kuitenkin myös jonkin verran epätarkkuutta ja virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet pääpiirteissään huomioitu
- soveltavat tehtävät täyttävät annetut minimivaatimukset
- perustelut voivat olla puutteellisia, kehittämisnäkökulma huomioitu jossain määrin
Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 15.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KAMK Master School
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Vastuullisen liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
AYM24SAYM24S
-
TLY24STLY24S
-
LYL24SVLYL24SV
-
SJY24SSJY24S
-
LYL24SLYL24S
-
ALY24SALY24S
-
SYT24SSYT24S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun merkityksen osana yrityksen
liiketoimintastrategian kehittämistä. Hänellä on kokonaiskuva markkinoinnin tehtävistä ja
prosesseista yrityksen liiketoimintamallin strategisessa johtamisessa. Opiskelija hallitsee strategisen
markkinoinnin käsitteistön ja osaa analysoida asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnin strategisia
kehittämismahdollisuuksia ja –tarpeita muuttuvassa toimintaympäristössä.
Sisältö
Strateginen markkinointi osana strategista johtamista
Markkinoinnin perusprosessit liiketoimintastrategiassa
Yrityksen markkinointiympäristön strateginen analysointi
Muuttuvat asiakastarpeet ja trendit, asiakassuhteen arvo
Asiakaslähtöinen toimintojen sekä tuotteiden kehittäminen
Brändin ja mielikuvien merkitys liiketoimintastrategiassa
Strategisen markkinoinnin toteutus yrityksissä
Oppimateriaalit
Devmoodlessa olevat materiaalit ja ilmoitettu kirjallisuus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien erinomainen hyödyntäminen ja ymmärrys
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu hyvin
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia, esitetyt ratkaisut erinomaisesti perusteltuja
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma kriittinen ajattelu ja teoriatiedon oivaltava soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja case-sovelluksissa näkyy kriittinen ajattelu, systemaattisuus ja kyky ratkaista monimutkaisia käytännön haasteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien hyvä hyödyntäminen, niiden käytössä ei epätarkkuutta tai virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu kattavasti
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma ajattelu ja teoriatiedon soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja sovelluksessa näkyy kriittisyys ja kyky ratkaista käytännön haasteita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa on hyödynnetty keskeisiä käsitteitä ja malleja, mahdollisesti kuitenkin myös jonkin verran epätarkkuutta ja virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet pääpiirteissään huomioitu
- soveltavat tehtävät täyttävät annetut minimivaatimukset
- perustelut voivat olla puutteellisia, kehittämisnäkökulma huomioitu jossain määrin
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin käsitteiden ja perusprosessien ymmärtäminen
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 31.08.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
KAMK Master School
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
LYL23SVLYL23SV
-
SYT23SSYT23S
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
ALY23SALY23S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun merkityksen osana yrityksen
liiketoimintastrategian kehittämistä. Hänellä on kokonaiskuva markkinoinnin tehtävistä ja
prosesseista yrityksen liiketoimintamallin strategisessa johtamisessa. Opiskelija hallitsee strategisen
markkinoinnin käsitteistön ja osaa analysoida asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnin strategisia
kehittämismahdollisuuksia ja –tarpeita muuttuvassa toimintaympäristössä.
Sisältö
Strateginen markkinointi osana strategista johtamista
Markkinoinnin perusprosessit liiketoimintastrategiassa
Yrityksen markkinointiympäristön strateginen analysointi
Muuttuvat asiakastarpeet ja trendit, asiakassuhteen arvo
Asiakaslähtöinen toimintojen sekä tuotteiden kehittäminen
Brändin ja mielikuvien merkitys liiketoimintastrategiassa
Strategisen markkinoinnin toteutus yrityksissä
Oppimateriaalit
Devmoodlessa olevat materiaalit ja ilmoitettu kirjallisuus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien erinomainen hyödyntäminen ja ymmärrys
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu hyvin
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia, esitetyt ratkaisut erinomaisesti perusteltuja
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma kriittinen ajattelu ja teoriatiedon oivaltava soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja case-sovelluksissa näkyy kriittinen ajattelu, systemaattisuus ja kyky ratkaista monimutkaisia käytännön haasteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien hyvä hyödyntäminen, niiden käytössä ei epätarkkuutta tai virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu kattavasti
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma ajattelu ja teoriatiedon soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja sovelluksessa näkyy kriittisyys ja kyky ratkaista käytännön haasteita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa on hyödynnetty keskeisiä käsitteitä ja malleja, mahdollisesti kuitenkin myös jonkin verran epätarkkuutta ja virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet pääpiirteissään huomioitu
- soveltavat tehtävät täyttävät annetut minimivaatimukset
- perustelut voivat olla puutteellisia, kehittämisnäkökulma huomioitu jossain määrin
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin käsitteiden ja perusprosessien ymmärtäminen
Ilmoittautumisaika
02.09.2022 - 12.05.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 22.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
AYM22SAYM22S
-
SYT22SSYT22S
-
TLY22STLY22S
-
LYL22SVLYL22SV
-
LYL22SLYL22S
-
ALY22SALY22S
-
SJY22SSJY22S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun merkityksen osana yrityksen
liiketoimintastrategian kehittämistä. Hänellä on kokonaiskuva markkinoinnin tehtävistä ja
prosesseista yrityksen liiketoimintamallin strategisessa johtamisessa. Opiskelija hallitsee strategisen
markkinoinnin käsitteistön ja osaa analysoida asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnin strategisia
kehittämismahdollisuuksia ja –tarpeita muuttuvassa toimintaympäristössä.
Sisältö
Strateginen markkinointi osana strategista johtamista
Markkinoinnin perusprosessit liiketoimintastrategiassa
Yrityksen markkinointiympäristön strateginen analysointi
Muuttuvat asiakastarpeet ja trendit, asiakassuhteen arvo
Asiakaslähtöinen toimintojen sekä tuotteiden kehittäminen
Brändin ja mielikuvien merkitys liiketoimintastrategiassa
Strategisen markkinoinnin toteutus yrityksissä
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien erinomainen hyödyntäminen ja ymmärrys
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu hyvin
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia, esitetyt ratkaisut erinomaisesti perusteltuja
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma kriittinen ajattelu ja teoriatiedon oivaltava soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja case-sovelluksissa näkyy kriittinen ajattelu, systemaattisuus ja kyky ratkaista monimutkaisia käytännön haasteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien hyvä hyödyntäminen, niiden käytössä ei epätarkkuutta tai virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu kattavasti
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma ajattelu ja teoriatiedon soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja sovelluksessa näkyy kriittisyys ja kyky ratkaista käytännön haasteita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa on hyödynnetty keskeisiä käsitteitä ja malleja, mahdollisesti kuitenkin myös jonkin verran epätarkkuutta ja virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet pääpiirteissään huomioitu
- soveltavat tehtävät täyttävät annetut minimivaatimukset
- perustelut voivat olla puutteellisia, kehittämisnäkökulma huomioitu jossain määrin
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin käsitteiden ja perusprosessien ymmärtäminen
Ilmoittautumisaika
01.08.2021 - 31.08.2022
Ajoitus
01.06.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunta-alan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Liiketoiminnan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Matkailualan kehittämisen ja johtamisen koulutus
- Tietojenkäsittelyn ja liiketoimintaosaamisen koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Opettaja
- Mervi Väisänen
Ryhmät
-
ALY21SALY21S
-
SJY21SSJY21S
-
LYL21SVLYL21SV
-
TLY21STLY21S
-
LYL21SLYL21S
-
AYM21SAYM21S
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun merkityksen osana yrityksen
liiketoimintastrategian kehittämistä. Hänellä on kokonaiskuva markkinoinnin tehtävistä ja
prosesseista yrityksen liiketoimintamallin strategisessa johtamisessa. Opiskelija hallitsee strategisen
markkinoinnin käsitteistön ja osaa analysoida asiakaslähtöisesti yrityksen markkinoinnin strategisia
kehittämismahdollisuuksia ja –tarpeita muuttuvassa toimintaympäristössä.
Sisältö
Strateginen markkinointi osana strategista johtamista
Markkinoinnin perusprosessit liiketoimintastrategiassa
Yrityksen markkinointiympäristön strateginen analysointi
Muuttuvat asiakastarpeet ja trendit, asiakassuhteen arvo
Asiakaslähtöinen toimintojen sekä tuotteiden kehittäminen
Brändin ja mielikuvien merkitys liiketoimintastrategiassa
Strategisen markkinoinnin toteutus yrityksissä
Oppimateriaalit
Ilmoitettu moodlessa.
Opetusmenetelmät
Verkkokurssin suorittaminen itsenäisesti, annettujen tehtävien palautus.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien erinomainen hyödyntäminen ja ymmärrys
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu hyvin
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia, esitetyt ratkaisut erinomaisesti perusteltuja
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma kriittinen ajattelu ja teoriatiedon oivaltava soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja case-sovelluksissa näkyy kriittinen ajattelu, systemaattisuus ja kyky ratkaista monimutkaisia käytännön haasteita
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien hyvä hyödyntäminen, niiden käytössä ei epätarkkuutta tai virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu kattavasti
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma ajattelu ja teoriatiedon soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja sovelluksessa näkyy kriittisyys ja kyky ratkaista käytännön haasteita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa on hyödynnetty keskeisiä käsitteitä ja malleja, mahdollisesti kuitenkin myös jonkin verran epätarkkuutta ja virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet pääpiirteissään huomioitu
- soveltavat tehtävät täyttävät annetut minimivaatimukset
- perustelut voivat olla puutteellisia, kehittämisnäkökulma huomioitu jossain määrin
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien erinomainen hyödyntäminen ja ymmärrys
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu hyvin
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia, esitetyt ratkaisut erinomaisesti perusteltuja
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma kriittinen ajattelu ja teoriatiedon oivaltava soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja case-sovelluksissa näkyy kriittinen ajattelu, systemaattisuus ja kyky ratkaista monimutkaisia käytännön haasteita
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa näkyy keskeisten käsitteiden ja mallien hyvä hyödyntäminen, niiden käytössä ei epätarkkuutta tai virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet huomioitu kattavasti
- tehtäväpalautukset ovat selkeitä ja loogisia
- tehtäväpalautuksissa näkyy opiskelijan oma ajattelu ja teoriatiedon soveltaminen esitettyihin ratkaisuihin
- analyysissa ja sovelluksessa näkyy kriittisyys ja kyky ratkaista käytännön haasteita
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Palautetut tehtävät:
- tehtäväpalautuksissa on hyödynnetty keskeisiä käsitteitä ja malleja, mahdollisesti kuitenkin myös jonkin verran epätarkkuutta ja virheellisyyttä
- tehtävänannon mukaiset ohjeet pääpiirteissään huomioitu
- soveltavat tehtävät täyttävät annetut minimivaatimukset
- perustelut voivat olla puutteellisia, kehittämisnäkökulma huomioitu jossain määrin
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin käsitteiden ja perusprosessien ymmärtäminen