New Technologies ILaajuus (5 cr)
Code: YA00BR46
Credits
5 op
Objective
Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.
Content
Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.
Enrollment
01.08.2024 - 31.12.2024
Timing
01.01.2025 - 15.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Seats
5 - 5
Degree programmes
- Master´s Degree in Responsible Business Management
Teachers
- Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
- Tanja Korhonen
Groups
-
AYM24SAYM24S
-
TTY24STTY24S
-
TLY24STLY24S
-
LYL24SVLYL24SV
-
SJY24SSJY24S
-
LYL24SLYL24S
-
ALY24SALY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.
Content
Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.
Enrollment
01.08.2023 - 31.12.2023
Timing
01.01.2024 - 15.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Seats
1 - 150
Degree programmes
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
Teachers
- Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
- Tanja Korhonen
Groups
-
TTY23STTY23S
-
SJY23SSJY23S
-
LYL23SLYL23S
-
SYT23SSYT23S
-
LYL23SVLYL23SV
-
TLY23STLY23S
-
AYM23SAYM23S
-
ALY23SALY23S
Objective
Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.
Content
Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.
Enrollment
01.09.2022 - 31.12.2022
Timing
01.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- MASTER´S DEGREE IN BUSINESS MANAGEMENT
Teachers
- Tanja Korhonen
Groups
-
AYM22SAYM22S
-
TTY22STTY22S
-
SYT22SSYT22S
-
TLY22STLY22S
-
LYL22SVLYL22SV
-
LYL22SLYL22S
-
ALY22SALY22S
-
SJY22SSJY22S
Objective
Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.
Content
Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi
Location and time
Reppu https://reppu.kamk.fi/course/view.php?id=76
Etäliveopetus 9.5. klo 14-17
Teaching methods
Opintojaksolla etenet seuraavasti:
Tutustu aiheeseen, katso orientaatioluento ja tee ennakkotehtävä.
Katso osoitetut videot livewebinaarin sijasta ja vastaa muutamaan kysymykseen niistä.
Valitse sinua kiinnostava aihe teknologian parissa ja hyväksytä aiheesi vastuuopettajalla.
Lähde kokoamaan tausta-aineistoa ja raportoi siitä artikkelin muodossa.
Pidät aiheesta esityksen toisille ryhmäläisille.
Opponoit toisen opiskelijan työtä.
Voit missä vaiheessa tahansa suorittaa Elements of Supercomputing -opintojakson. (1op osuus). Se on täysin itsenäisesti suoritettava verkkokurssi.
Voit tehdä bonusquizin kahdessa eri kohdassa, se voi tuoda sinulle max 10 lisäpistettä kurssilla. 0-5 pistettä/quiz.
Etäopetus liveajat kalenteriin: orientaatioluento katsottavissa tallenteena, esitykset ti 9.5. klo 14-17. Opintojaksolla on myös aikataulutettuja palautusaikoja, otathan sen huomioon omassa opiskeluaikataulussasi.
Student workload
5op, 135h
kevään 2023 aikana
Content scheduling
Ennakkotehtävä 6.2. mennessä
Artikkelin aiheen ilmoittaminen 28.2. mennessä
Artikkelin palautus 21.4.
Tiivistelmän palautus 8.5.
Esitykset 9.5.
Johdatus supertietokoneisiin 31.5. mennessä todennettuna
3.-6.2. BonusQuiz 1
3.-6.3. BonusQuiz 2
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.
Assessment methods and criteria
1. Ennakkotehtävä (0-10 p) :
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, hyvin muotoiltu ja argumentoitu kirjoitus sekä kysymykset, viitattu luotettaviin lähteisiin. Kommentoitu perustellen kollegalle. (8-10)
Tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, selkeä kirjoitus ja kysymykset, viitattu useisiin lähteisiin. Kommentoitu kollegalle. (5-7)
Tehtävänantoa mukaillen määräajassa tehty, esitetty kysymykset, viitattu muutamaan lähteeseen. Kommentti kollegalle. (2-4)
Tehtävänantoa mukaillen tehty, esitetty yksinkertainen kysymys, lähdeviittaus. Kommentti kollegalle. (1)
2. Aiheen valinta ja esseen palautus, webinaari/esitys ja tiivistelmä (0-60p):
Aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Esseessä on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknoologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtetehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo APA6/7 -mukainen. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa. Aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä. (51-60)
Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo pääosin APA6/7 -mukainen. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa. Aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä.(31-50)
Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta. Kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli pääosin ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnöissä puutteita, mutta noudatettu APA6/7 -mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen. Aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä.(1-30)
3. Vertaisarviointi ja keskustelut (0-10 p):
Opiskelija noudattaa ohjeistusta ja on aktiivinen keskusteluissa aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät lähdeviittauksia ja lähteet ovat luotettavia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa. (8-10)
Opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta ja toimii keskusteluissa, on aloittanut vaaditun määrän keskusteluja ja vastannut kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa. (5-7)
Opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle. (1-4)
4. Elements of Supercomputing (20p = H) Hyväksytty/Hylätty, oltava hyväksytty, että saa 20p.
5. BonusQuiz: 0-10p yhteensä. Ei pakollisia, mutta pistemäärää kasvattavia! Tällä ei voi korvata mitään yo. tehtävistä.
Assessment criteria, excellent (5)
Artikkelin aiheen valinnassa opiskelija esittää laajat perustelut valinnalleen ja osaa kuvata hyvin valitun aiheen. Artikkelissa on kuvattu valittu teknologia perustuen luotettaviin lähteisiin, pohdittu laajasti teknoologian haittoja ja hyötyjä sekä tuodaan esille vaikutukset työtetehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo APA6/7 -mukainen. Esseen sisältö osoittaa erittäin hyvää aiheen hallintaa. Aihetta erittäin hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä.
Ennakkotehtävä on tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, hyvin muotoiltu ja argumentoitu kirjoitus sekä kysymykset, viitattu luotettaviin lähteisiin. Kommentoitu perustellen kollegalle.
Opiskelija noudattaa ohjeistusta keskusteluissa ja on aktiivinen aloittaen perustellen keskusteluita ja vastaten kehittävällä otteella useille kollegoille. Kirjoitukset hyödyntävät lähdeviittauksia ja lähteet ovat luotettavia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa kiitettävää osaamista rakentavassa palautteessa.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Aiheen valinnassa opiskelija perustelee valintansa ja kuvaa valitun aiheen. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan perustuen useisiin lähteisiin, pohditaan teknologian haittoja ja hyötyjä sekä kuvataan vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnät ja lähdeluettelo pääosin APA6/7 -mukainen. Artikkelin sisältö osoittaa aiheen hyvää hallintaa. Aihetta hyvin kuvaava esitys ja tiivistelmä. Ennakkotehtävä on tehtävänannon mukaisesti määräajassa tehty, selkeä kirjoitus ja kysymykset, viitattu useisiin lähteisiin. Kommentoitu kollegalle.
Opiskelija noudattaa pääosin ohjeistusta ja toimii keskusteluissa, on aloittanut vaaditun määrän keskusteluja ja vastannut kollegoiden avauksiin. Kirjoituksissa on hyödynnetty useita lähdeviittauksia. Vertaisarvioinnissa opiskelija osoittaa hyvää osaamista rakentavassa palautteessa.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Aiheen valinnassa opiskelija esittelee aihevalinnan lyhyesti. Artikkelissa valittu teknologia kuvataan pääpiirteittäin hyödyntäen kirjallisuutta. Kirjoitus tuo esille joitakin teknologian haittoja ja hyötyjä tai kuvaa vaikutuksia työtehtäviin/toimialaan. Ulkoasu ja kirjoitustyyli pääosin ohjeen mukaiset. Lähdemerkinnöissä puutteita, mutta noudatettu APA6/7 -mallia. Sisällöllisesti opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa tyydyttävästi tai heikosti kuvaavan esseen. Aihetta kuvaava esitys ja tiivistelmä.
Ennakkotehtävä on tehtävänantoa mukaillen määräajassa tehty, esitetty kysymykset, viitattu muutamaan lähteeseen. Kommentti kollegalle.
Opiskelija noudattaa osin ohjeistusta, toimien keskusteluissa aloittajana ja kommentoijana. Vertaisarvioinnissa opiskelija osaa luoda rakentavan palautteen kollegalle.
Johdatus supertietokoneisiin on hyväksytty.
Enrollment
01.08.2021 - 31.01.2022
Timing
01.01.2022 - 31.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Teknologia
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Business Information Technology and Business Expertise Degree (Masters)
Teachers
- Tanja Korhonen
Groups
-
TTY21STTY21S
-
ALY21SALY21S
-
SJY21SSJY21S
-
LYL21SVLYL21SV
-
TLY21STLY21S
-
LYL21SLYL21S
-
AYM21SAYM21S
Objective
Opiskelija perehtyy oman ja/tai yrityksen tarpeista lähtien oman alansa huipputeknologioihin sekä tulevaisuuden teknologioihin. Opiskelija osaa tuottaa teknologiaraportin ja esitellä sen.
Content
Tausta-aineiston hankkiminen, ennakkotehtävä
Aihe, jonka vastuuopettaja hyväksyy.
Raportointi (essee)
Esitys
Opponointi
Location and time
Devmoodle https://devmoodle.kamit.fi/course/view.php?id=4454
Uudet teknologiat I / 2022
Materials
Kaikki materiaali devmoodlessa tai linkkeinä.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan etä-/verkko-opintojaksona ajalla 5.1.-10.5.2022
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5op, joka vastaa noin 135h opiskelijan työtä. Suurin osa työstä tällä opintojaksolla on itsenäistä työskentelyä.
Content scheduling
Aikataulu 2022
5.1 Opintojakso avoinna, orientaatioluento katsottavissa
5.1. Keskustelualueet avoinna
6.2. Ennakkotehtävän deadline - keskustelu sulkeutuu
8.2. Webinaari / eri teknologiat esillä klo 14-17
13.3. Esseen aiheen ilmoittaminen (keskustelualue sulkeutuu)
18.4. Esseen palautus
2.5. Vertaisarvioinnin / opponoinnin palautus
10.5. Tiivistelmän palautus
10.5. Webinaari / esitykset klo 14-17
Further information
Korvaustehtävät annetaan poissaoloista webinaaripäivänä.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty.
Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan.
Mikäli kaikki tehtävät ovat myöhässä, arvosana on 1.
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan arvosanalla 0-5.
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana 5 (kiitettävä): Opiskelija osaa laatia aiheen erittäin hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Erittäin hyvä esitys. Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan. Elements of Supercomputing suoritettu.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Arvosana 3-4 (hyvä): Opiskelija osaa laatia aiheen hyvää hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut lähes kaikki tehtävät (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Hyvä esitys. Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan. Elements of Supercomputing suoritettu.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arvosana 1-2 (tyydyttävä): Opiskelija osaa laatia aiheen hallintaa osoittavan esseen ja on toimittanut osan tehtävistä (ennakkotehtävä, aihe, essee, opponointi ja esitys) määräajassa. Esitys pidetty. Vertaisarvioinnin arvosana vaikuttaa arvosanaan. Elements of Supercomputing suoritettu.