Siirry suoraan sisältöön

Myynnin ja asiakkuuksien johtaminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: LT00CW19

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden.
Opiskelija osaa työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa sekä toimia monikanavaisessa myyntiorganisaatiossa. Hän osaa suunnitella, ohjata ja johtaa myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta.

Sisältö

Asiakkuuksien hallinta ja johtaminen
Asiakkuusstrategiat
Avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM), sen hyödyt yritykselle ja asiakkaille
Avainasiakkuuksien hoitaminen
Arvon tuotanto B2B-myyntiprosessissa
Myynnin suunnittelu, toimintaympäristöt, ennakointi ja globaalit trendit
Myyntitoiminnan johtaminen (organisointi, tavoitteet ja suorituksen johtaminen)
Myynnin tuloksellisuuden mittaaminen ja seuranta

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa / Reppu-opintojaksolla.

Toteutustavat

Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa.

Suoritustavat

Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa.

Siirry alkuun