Myynnin ja asiakkuuksien johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: LT00CW19
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden.
Opiskelija osaa työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa sekä toimia monikanavaisessa myyntiorganisaatiossa. Hän osaa suunnitella, ohjata ja johtaa myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta.
Sisältö
Asiakkuuksien hallinta ja johtaminen
Asiakkuusstrategiat
Avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM), sen hyödyt yritykselle ja asiakkaille
Avainasiakkuuksien hoitaminen
Arvon tuotanto B2B-myyntiprosessissa
Myynnin suunnittelu, toimintaympäristöt, ennakointi ja globaalit trendit
Myyntitoiminnan johtaminen (organisointi, tavoitteet ja suorituksen johtaminen)
Myynnin tuloksellisuuden mittaaminen ja seuranta
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa / Reppu-opintojaksolla.
Toteutustavat
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa.
Suoritustavat
Ilmoitetaan toteutussuunnitelmassa.