Siirry suoraan sisältöön

Introduction to 3D modelingLaajuus (3 op)

Tunnus: KTAD034

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet

Sisältö

3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.

Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti

fi
Ilmoittautumisaika

02.07.2025 - 31.07.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Tommi Helin
Ryhmät
  • TTK24SP
    TTK24SP

Tavoitteet

Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet

Sisältö

3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.

Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti

fi
Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Tommi Helin
Ryhmät
  • TTK23SPO
    TTK23SPO
  • TTK23SPT
    TTK23SPT
  • TTK23SPG
    TTK23SPG
  • TTK23SP
    TTK23SP

Tavoitteet

Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet

Sisältö

3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.

Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK22SPGRaahe
    TTK22SPGRaahe
  • TTK22SPTRaahe
    TTK22SPTRaahe
  • TTK22SPORaahe
    TTK22SPORaahe
  • TTK22SPRaahe
    TTK22SPRaahe

Tavoitteet

Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet

Sisältö

3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.

Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Tommi Helin
Ryhmät
  • TTK22SPT
    TTK22SPT
  • TTK22SPO
    TTK22SPO
  • TTK22SPG
    TTK22SPG

Tavoitteet

Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet

Sisältö

3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.

Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK21SPTRaa
    TTK21SPTRaa
  • TTK21SPRaahe
    TTK21SPRaahe
  • TTK21SPORaa
    TTK21SPORaa
  • TTK21SPGRaa
    TTK21SPGRaa

Tavoitteet

Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet

Sisältö

3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.

Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Tommi Helin
Ryhmät
  • TTK21SPG
    TTK21SPG
  • TTK21SP
    TTK21SP
  • TTK21SPT
    TTK21SPT
  • TTK21SPO
    TTK21SPO

Tavoitteet

Johdatus 3D peligrafiikkan perusteisiin ja käsitteisiin.
3D-ohjelmiston perusteet

Sisältö

3D-ohjelmiston käyttölittymä ja navigointi.
Polygonimallinnuksen perustyökalut.
UV kartan luonti
Teksturointi
Animaation perusteet.
Kamerat
Valaistuksen ja renderöinnin perusteet.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa luoda yksinkertaisen 3D mallin, UV kartoittaa sen ja tehdä yksinkertaisen animaation käyttäen nykyaikaista 3D-mallinnusohjelmaa
Opiskelija osaa luoda mallille yksinkertaisen tekstuurin ja renderöidä mallista kuvan yksinkertaisessa valaistuksessa.

Hyväksytty: 70% paikallaolo ja kaikki tehtävät palautettuna hyväksytysti