Dialogisuus sosiaali- ja terveyspalveluissaLaajuus (2 cr)
Code: SH00CE80
Credits
2 op
Enrollment
19.08.2024 - 22.09.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Teachers
- Maarit Leinonen
Groups
-
VAPVAL2024VAPVAL2024
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
17.04.2023 - 30.04.2023
Timing
01.01.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Teachers
- Maarit Leinonen
Groups
-
VAPVAL2024VAPVAL2024
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
17.04.2023 - 30.04.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
2 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Seats
4 - 20
Teachers
- Maarit Leinonen
Groups
-
VAPVAL2023VAPVAL2023
Location and time
Opintojakso toteutuu, kun ilmoittautuneita on vähintään 4. Itsenäinen verkko-opiskelu, joka sisältää verkkokeskustelua opiskelukavereiden kanssa.
Vaaditaan vähintään neljä ilmoittautunutta opiskelijaa ryhmään.
Materials
Pakollisina lähdemateriaaleina
- Mönkkönen, K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.
tai vaihtoehtoisesti myös E-kirjana saatava Mönkkönen, K. 2007. Vuorovaikutus - Dialoginen asiakastyö. Edita.
- Holm. R., Poutanen, P. & Ståhle, P. 2018. Mikä tekee dialogin. Sitra.
- Arnkil, T. & Seikkula, J. 2009. Dialoginen verkostotyö. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
- Erätauko -työkalut. Suomen itsenäisyyden juhlarahasto. Sitra.
Teaching methods
Opintojakson tavoitteet:
Ymmärrät dialogisuutta monipuolisesti. Ymmärrät dialogin käytön merkitystä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa. Osaat käyttää vuorvaikutustilanteessa dialogia.
Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan:
1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.
2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.
Content scheduling
1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.
2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Hyväksytty/täydennettävä/hylätty
Enrollment
11.04.2022 - 24.04.2022
Timing
01.01.2023 - 20.05.2023
Number of ECTS credits allocated
2 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Seats
4 - 20
Teachers
- Maarit Leinonen
Groups
-
VAPVAL2023VAPVAL2023
Location and time
Opintojakso toteutuu, kun ilmoittautuneita on vähintään 4. Itsenäinen verkko-opiskelu, joka sisältää verkkokeskustelua opiskelukavereiden kanssa.
Vaaditaan vähintään neljä ilmoittautunutta opiskelijaa ryhmään.
Materials
Pakollisina lähdemateriaaleina
- Mönkkönen, K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.
tai vaihtoehtoisesti myös E-kirjana saatava Mönkkönen, K. 2007. Vuorovaikutus - Dialoginen asiakastyö. Edita.
- Holm. R., Poutanen, P. & Ståhle, P. 2018. Mikä tekee dialogin. Sitra.
- Arnkil, T. & Seikkula, J. 2009. Dialoginen verkostotyö. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
- Erätauko -työkalut. Suomen itsenäisyyden juhlarahasto. Sitra.
Teaching methods
Opintojakson tavoitteet:
Ymmärrät dialogisuutta monipuolisesti. Ymmärrät dialogin käytön merkitystä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa. Osaat käyttää vuorvaikutustilanteessa dialogia.
Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan:
1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.
2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.
Content scheduling
1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.
2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Hyväksytty/täydennettävä/hylätty