Skip to main content

Dialogisuus sosiaali- ja terveyspalveluissaLaajuus (2 cr)

Code: SH00CE80

Credits

2 op

en
Enrollment

19.08.2024 - 22.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Maarit Leinonen
Groups
  • VAPVAL2024
    VAPVAL2024

Evaluation scale

0 - 5

en
Enrollment

17.04.2023 - 30.04.2023

Timing

01.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Maarit Leinonen
Groups
  • VAPVAL2024
    VAPVAL2024

Evaluation scale

0 - 5

en
Enrollment

17.04.2023 - 30.04.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

2 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Seats

4 - 20

Teachers
  • Maarit Leinonen
Groups
  • VAPVAL2023
    VAPVAL2023

Location and time

Opintojakso toteutuu, kun ilmoittautuneita on vähintään 4. Itsenäinen verkko-opiskelu, joka sisältää verkkokeskustelua opiskelukavereiden kanssa.
Vaaditaan vähintään neljä ilmoittautunutta opiskelijaa ryhmään.

Materials

Pakollisina lähdemateriaaleina

- Mönkkönen, K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.

tai vaihtoehtoisesti myös E-kirjana saatava Mönkkönen, K. 2007. Vuorovaikutus - Dialoginen asiakastyö. Edita.

- Holm. R., Poutanen, P. & Ståhle, P. 2018. Mikä tekee dialogin. Sitra.

- Arnkil, T. & Seikkula, J. 2009. Dialoginen verkostotyö. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.

- Erätauko -työkalut. Suomen itsenäisyyden juhlarahasto. Sitra.

Teaching methods

Opintojakson tavoitteet:

Ymmärrät dialogisuutta monipuolisesti. Ymmärrät dialogin käytön merkitystä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa. Osaat käyttää vuorvaikutustilanteessa dialogia.


Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan:

1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.

2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.

Content scheduling

1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.

2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment methods and criteria

Hyväksytty/täydennettävä/hylätty

en
Enrollment

11.04.2022 - 24.04.2022

Timing

01.01.2023 - 20.05.2023

Number of ECTS credits allocated

2 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages
  • Finnish
Seats

4 - 20

Teachers
  • Maarit Leinonen
Groups
  • VAPVAL2023
    VAPVAL2023

Location and time

Opintojakso toteutuu, kun ilmoittautuneita on vähintään 4. Itsenäinen verkko-opiskelu, joka sisältää verkkokeskustelua opiskelukavereiden kanssa.
Vaaditaan vähintään neljä ilmoittautunutta opiskelijaa ryhmään.

Materials

Pakollisina lähdemateriaaleina

- Mönkkönen, K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. Gaudeamus.

tai vaihtoehtoisesti myös E-kirjana saatava Mönkkönen, K. 2007. Vuorovaikutus - Dialoginen asiakastyö. Edita.

- Holm. R., Poutanen, P. & Ståhle, P. 2018. Mikä tekee dialogin. Sitra.

- Arnkil, T. & Seikkula, J. 2009. Dialoginen verkostotyö. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.

- Erätauko -työkalut. Suomen itsenäisyyden juhlarahasto. Sitra.

Teaching methods

Opintojakson tavoitteet:

Ymmärrät dialogisuutta monipuolisesti. Ymmärrät dialogin käytön merkitystä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa. Osaat käyttää vuorvaikutustilanteessa dialogia.


Hyväksyttyyn suoritukseen vaaditaan:

1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.

2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.

Content scheduling

1. Opiskelet vaaditut lähdekirjallisuudet ja muodostat keskustelualueelle valitsemastasi aiheesta vähintään kaksi keskustelun aloitusta. Osallistut keskustelualueen keskusteluihin aktiivisesti ja osoittat osaamistasi. Vähintään kaksi aloitettua keskustelua, joissa osoittaa osaamistaan dialogien ja dialogisuuden käytöstä sote -palveluissa. Vähintään yhteen keskusteluun kommentoiden hyväksikäyttäen lähdemateriaaleja.

2. Teet napakan raportin, jossa reflektoit oppimistasi käymässäsi dialogissa. Tarkempi ohje tehtävän yhteydessä. Tehtävä avautuu sen jälkeen, kun olet hyväksytysti suorittanut edeltävän tehtävän.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment methods and criteria

Hyväksytty/täydennettävä/hylätty