Artificial Intelligence in Games (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTVP062-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2021 - 31.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Tavoitteet
Students will have basic knowledge of different AI techniques used in games. Students will be able to select and implement specific AI techniques required in a game.
Sisältö
Introduction to game AI
Finite state machines
Path finding
Distributed AI and crowd techniques
Situation calculus and desision making architectures
Learning AI
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The students know and are proficient in the basic concepts of the course.
Esitietovaatimukset
Data Structures and Algorithms
Osaamistavoitteet
Students will have basic knowledge of different AI techniques used in games. Students will be able to select and implement specific AI techniques required in a game.
Sisältö
Introduction to game AI
Finite state machines
Path finding
Distributed AI and crowd techniques
Situation calculus and desision making architectures
Learning AI
Esitietovaatimukset
Data Structures and Algorithms