Uudet teknologiat businessajureina (3 op)
Toteutuksen tunnus: BY00BX50-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
08.12.2021 - 31.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
29.08.2022 - 30.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Matkailun koulutus
- Liiketalouden koulutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Kurssin tavoitteena on johdattaa opiskelija uusiin teknologioihin, niiden synnyttämiin liiketoimintamahdollisuuksiin sekä oppia uusien teknologioiden termistöä sekä historiaa. Opiskelija osaa soveltaa uusia teknologioita omalla koulutusalallaan sekä tunnistaa niiden erityispiirteet. Opiskelijalle syntyy kuva teknologian nykytilanteesta sekä tulevaisuuden mahdollisuuksista.
Sisältö
• Digitalisaation vaikutukset
• Älypuhelimet ja mobiilisovellukset
• Pilvipalvelut ja Big Data
• Internet of Things (IoT)
• Virtuaalitodellisuus (VR) ja lisätty todellisuus (AR)
• Tekoäly ja koneoppiminen
• Lohkoketju eli blockchain
Opetusmenetelmät
Osaamistavoitteet:
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö:
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys