Skip to main content

New Technologies in Business (3 cr)

Code: BY00BX50-3009

General information


Enrollment

08.12.2021 - 31.12.2022

Timing

29.08.2022 - 30.12.2022

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Tourism
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Kari Partanen

Groups

  • ALK20S
    ALK20S

Objective

The aim of the course is to introduce the student to new technologies, business opportunities created by them and to learn the terminology and history of new technologies. The student is able to apply new technologies in his / her field of study and to recognize their special features. Students will get an overview of the current state of technology and future opportunities.

Content

• Impact of digitalization
• Smart phones and mobile apps
• Cloud Services and Big Data
• Internet of Things (IoT)
• Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR)
• Artificial intelligence and machine learning
• Blockchain

Teaching methods

Osaamistavoitteet:

Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.

Sisältö:
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys

Evaluation scale

0 - 5