Siirry suoraan sisältöön

Uudet teknologiat businessajureina (3 op)

Toteutuksen tunnus: BY00BX50-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.12.2021 - 31.12.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 30.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailun koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kari Partanen

Ryhmät

  • ALK20S
    ALK20S

Tavoitteet

Kurssin tavoitteena on johdattaa opiskelija uusiin teknologioihin, niiden synnyttämiin liiketoimintamahdollisuuksiin sekä oppia uusien teknologioiden termistöä sekä historiaa. Opiskelija osaa soveltaa uusia teknologioita omalla koulutusalallaan sekä tunnistaa niiden erityispiirteet. Opiskelijalle syntyy kuva teknologian nykytilanteesta sekä tulevaisuuden mahdollisuuksista.

Sisältö

• Digitalisaation vaikutukset
• Älypuhelimet ja mobiilisovellukset
• Pilvipalvelut ja Big Data
• Internet of Things (IoT)
• Virtuaalitodellisuus (VR) ja lisätty todellisuus (AR)
• Tekoäly ja koneoppiminen
• Lohkoketju eli blockchain

Opetusmenetelmät

Osaamistavoitteet:

Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.

Sisältö:
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys

Arviointiasteikko

0 - 5