New Technologies in Business (3 cr)
Code: BY00BX50-3009
General information
Enrollment
08.12.2021 - 31.12.2022
Timing
29.08.2022 - 30.12.2022
Number of ECTS credits allocated
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Kari Partanen
Groups
-
ALK20SALK20S
Objective
The aim of the course is to introduce the student to new technologies, business opportunities created by them and to learn the terminology and history of new technologies. The student is able to apply new technologies in his / her field of study and to recognize their special features. Students will get an overview of the current state of technology and future opportunities.
Content
• Impact of digitalization
• Smart phones and mobile apps
• Cloud Services and Big Data
• Internet of Things (IoT)
• Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR)
• Artificial intelligence and machine learning
• Blockchain
Teaching methods
Osaamistavoitteet:
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö:
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Evaluation scale
0 - 5