Siirry suoraan sisältöön

Innovatiivinen palveluliiketoiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BF18-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 31.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Anne Karhu
Ryhmät
LLT19SM
LLT19SM
Opintojakso
LT00BF18
Toteutukselle LT00BF18-3003 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Sisällön jaksotus

Sisällön jaksotus etenee käytännön kehittämistyön mukaisesti

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä.

Sisältö

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelujen markkinointi ja palveluverkostot
Palvelujen laatu
Palvelujen tuotteistaminen
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Palvelumuotoilu ja palvelun ennakoiva vuorovaikutus
Käyttäjälähtöinen innovaatioprosessi

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2022, Kajaani

Oppimateriaalit

Opettajan osoittama materiaali ja suositeltava kirjallisuus esitetään Moodlessa

Opetusmenetelmät

TK-opinnot: tiimityöskentely, kehittämisprojekti
Itsenäinen opiskelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyö: käytännön kehittämisprojekti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Oppimistehtävien ja käytännön kehittämistyön toteutuksen määräajat sovitaan yhdessä ja prosessiin perustuen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista opinnollistaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus 5 op vastaa opiskelijan työtä noin 133h.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Tiedot:
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen tehtävissä on johdonmukaista ja loogista.
Taidot:
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan prosesseja ja näkökulmia.
Asenteet:
Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa. Opiskelija osaa toimia ammatillisesti asiakastilanteissa ja ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen tehtävissä on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen tehtävissä on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista kehittämistehtävissä.
Opiskelija osoittaa kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan tulevaisuuden haasteet. Tehtävien tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.

Siirry alkuun