Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen (2 op)
Toteutuksen tunnus: BY00BY36-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2022 - 31.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2023 - 27.07.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Sisällön jaksotus
SOSTAC -suunnittelumallin mukainen eteneminen
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä asiakkaan ostopolkuun peilaten.
Toteutustavat
Päiväopiskelijoilla (ALK-ryhmät) on kontaktiopetusta lukujärjestyksen mukaisesti. Monimuoto-opiskelijoilla (ALM-ryhmät) on kontaktiopetusta lähi- tai etätoteutuksena lukujärjestyksen mukaisesti opetuksellisina ajankohtina.
Suoritustavat
Käytännön digimarkkinointityö oppimistehtävien avulla
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely
Päiväopetukseen (ALK-ryhmät) tai monimuoto-opetukseen (ALM-ryhmät) osallistuminen on ensisijainen suoritustapa. Vaihtoehtoisesti voit pyytää opettajalta mahdollisuutta suorittaa opintojakso täysin itsenäisesti verkkototeutuksena.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perusteet
Digitaalisen markkinoinnin keinot
Myynnin luominen digitaalisissa kanavissa
Aika ja paikka
Kajaani, 2-5 /2023
Oppimateriaalit
Blomster, M., Kurtti, J., Määttä, M., & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun ammattikorkeakoulu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus, ennakkotehtävät ja itsenäinen työskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämäyhteistyö: markkinoinnin suunnittelu ja toteutus käytännössä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laajuus 2 op: 16 h kontaktiopetusta ja 37 h itsenäistä työskentelyä
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Esitietovaatimukset
Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opintojakson aloitusta.