Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen (2 op)

Toteutuksen tunnus: BY00BY36-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 27.07.2023

Opintopistemäärä

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus

Opettaja

  • Anne Karhu

Ryhmät

  • ALM22K
    ALM22K

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä asiakkaan ostopolkuun peilaten.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perusteet
Digitaalisen markkinoinnin keinot
Myynnin luominen digitaalisissa kanavissa

Aika ja paikka

Kajaani, 2-5 /2023

Oppimateriaalit

Blomster, M., Kurtti, J., Määttä, M., & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun ammattikorkeakoulu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.

Opetusmenetelmät

Kontaktiopetus, ennakkotehtävät ja itsenäinen työskentely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämäyhteistyö: markkinoinnin suunnittelu ja toteutus käytännössä

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Laajuus 2 op: 16 h kontaktiopetusta ja 37 h itsenäistä työskentelyä

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Sisällön jaksotus

SOSTAC -suunnittelumallin mukainen eteneminen

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.