Service Marketing and Sales Competence (2 cr)
Code: BY00BY36-3005
General information
Enrollment
01.12.2022 - 31.01.2023
Timing
01.01.2023 - 27.07.2023
Number of ECTS credits allocated
2 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
- Anne Karhu
Groups
-
ALM22KALM22K
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä asiakkaan ostopolkuun peilaten.
Content
Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perusteet
Digitaalisen markkinoinnin keinot
Myynnin luominen digitaalisissa kanavissa
Location and time
Kajaani, 2-5 /2023
Materials
Blomster, M., Kurtti, J., Määttä, M., & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun ammattikorkeakoulu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.
Teaching methods
Kontaktiopetus, ennakkotehtävät ja itsenäinen työskentely
Employer connections
Työelämäyhteistyö: markkinoinnin suunnittelu ja toteutus käytännössä
Student workload
Laajuus 2 op: 16 h kontaktiopetusta ja 37 h itsenäistä työskentelyä
Assessment criteria, approved/failed
Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Content scheduling
SOSTAC -suunnittelumallin mukainen eteneminen
Evaluation scale
Hylätty/Hyväksytty
Assessment criteria, approved/failed
Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.