Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX72-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.09.2024 - 15.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Petri Lintumäki
Ryhmät
-
LLT22SMLLT22SM
- 12.09.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 19.09.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 26.09.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 03.10.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 10.10.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 28.10.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 04.11.2024 13:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 11.11.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 18.11.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 25.11.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 04.12.2024 08:15 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
- 09.12.2024 12:30 - 15:45, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3003
Tavoitteet
Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja
Sisältö
• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi
Oppimateriaalit
Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä