Siirry suoraan sisältöön

Pelikehitystyökalut (3 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB20-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Niko Kinnunen

Ryhmät

  • TTK23SPO
    TTK23SPO
  • 18.03.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 25.03.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 02.04.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 08.04.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 15.04.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 22.04.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 29.04.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 06.05.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 13.05.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004
  • 20.05.2024 12:30 - 16:00, Pelikehitystyökalut TT00CB20-3004

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida pelin Unreal Engine -pelimoottoria käyttäen.

Sisältö

Unreal Enginen -pelimoottorin käyttäminen pelinkehityksessä.
Pelin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi.
UE4 Blueprints / visuaalinen skriptaaminen.
C++-ohjelmointi UE -pelimoottorissa
Widgetit (UI-elementit)

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelja osaa soveltaa UE-pelimoottoria monipuolisesti erilaisissa pelinkehitykseen liittyvissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyödyntää UE-pelimoottoria kurssilla opeteltujen menetelmien avulla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee UE-pelimoottorin perusteet.

Esitietovaatimukset

C++ -ohjelmointi
Olio-ohjelmoinnin kurssi