Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin strateginen kehittäminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX74-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

19.02.2024 - 25.02.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Mervi Väisänen

Ryhmät

  • LLT22SM
    LLT22SM

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää strategisen markkinointiajattelun periaatteet osana yrityksen liiketoimintastrategian kehittämistä.

Sisältö

Strateginen markkinointiajattelu ja sen osa-alueet
Markkinoinnin johtamisen tehtäväalueet ja liiketoiminnan kehittäminen
Brändi markkinoinnin strategisena osa-alueena
Innovatiivisuus ja asiakaslähtöisten toimintojen ja tuotteiden kehittäminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa kuvailla strategisen markkinoinnin käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys aihealueeseen ja kyky soveltaa tietoa caseratkaisuissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Strategisen markkinoinnin käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä käsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.