Skip to main content

Strategic Marketing Development (3 cr)

Code: LT00BX74-3005

General information


Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Mervi Väisänen
Groups
LLT22SM
LLT22SM
Course
LT00BX74

Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 20 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 22.01.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Wed 29.01.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Wed 05.02.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Wed 12.02.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L116 TH luokka TA12L116 TH luokka
Wed 19.02.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Wed 12.03.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Wed 19.03.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Wed 26.03.2025 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Markkinoinnin strateginen kehittäminen LT00BX74-3005
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student understands the significance of strategic marketing thinking as part of the company's business strategy.

Content

Strategic marketing concepts and processes
Coordinating operational processes and developing business
Brand as a strategic part of marketing
Innovation and developing customer-oriented services and products

Location and time

Kevät 2025

Materials

Aaker David A. & Moorman Christine: Strategic Market Management (2017 Wiley & Sons Ltd)
Käy myös vanhempi, joka löytyy nimellä: Aaker David A & McLoughlin Damien: Strategic Market Management (2010 John Wiley & Sons Ltd)
Drummond, Ensor & Ashford: Strategic marketing planning and control (2008, Butterworth-Heinemann) tai uudempi
sekä
Tikkanen H & Vassinen A: Strateginen markkinointiosaaminen (2010 Talentum)
Tikkanen H, Aspara J & Parviainen P: Strategisen markkinoinnin perusteet (2007 Talentum)
Muita hyödyllisiä lähteitä, muu strategia-, asiakkuus- ja brändikirjallisuus

Teaching methods

Luennot, itsenäiset tehtävät ja yhteistoiminnallinen opiskelu.

Exam schedules

Palautettavien arvioitavien tehtävien aikataulu annetaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

-

Student workload

Kokonaisaika 81 tuntia (lähiopetus 20 h, itsenäinen ja yhteistoiminnallinen opiskelu 61 h).

Content scheduling

Lähiopetustunnit edellyttävät läsnäoloa.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The student can describe the contents of strategic marketing in a versatile and professional way. (S)he can review the made strategic choices, the final outcome based on the choices and future prospects from various perspectives as far as the example companies are concerned. (S)he can compare possible alternatives in practical situations and reflect on the things learnt. Completed assignments demonstrate in-depth and versatile knowledge of the topic and the ability to apply knowledge in case solutions.

Assessment criteria, good (3)

The use of the concepts of strategic marketing is consistent and the way the big picture is envisioned is logical. The student can apply the main concepts when analysing and solving practical cases and tasks.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student can outline the basic concepts and contents of the subject area. Getting the big picture and concept use is still lacking. The student can, when solving tasks, make use of the concepts to some extent.

Assessment methods and criteria

Palautettavat itsenäiset ja casetehtävät arvioidaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvailla strategisen markkinoinnin käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys aihealueeseen ja kyky soveltaa tietoa caseratkaisuissa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Strategisen markkinoinnin käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä käsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.

Go back to top of page