Mobiilipelien ohjelmointi / Programming Mobile Games (3 op)
Toteutuksen tunnus: TTAN013-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Students will understand the limitations and constraints of mobile platforms in game programming. They will be able to identify the differences between different mobile platforms and understand the requirements of code portability. Students will be able to implement game or other real time graphics applications in a mobile device.
Sisältö
Different mobile platforms and differences between them.
Code portability and constraints.
Use of different SDKs
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The students are familiar with and proficient in the basic concepts of the course.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The students are able to use methods they have learnt during the course as required.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The students are able to apply their learning in variety of ways to different types of tasks.
Esitietovaatimukset
C++ programming