Artificial Intelligence in Games (3 op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB18-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Students will have basic knowledge of different AI techniques used in games. Students will be able to select and implement specific AI techniques required in a game.
Suoritustavat
Harjoitustehtävät + Harjoitustyö. Kurssin harjoitustyö tehdään Game Programming 2 -kurssin harjoitustyön yhteyteen.
Sisältö
Introduction to game AI
Finite state machines
Path finding
Game genre specific AI techniques
Learning AI
Distributed AI, Team AI and crowd techniques
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The students know and are proficient in the basic concepts of the course.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.
Esitietovaatimukset
Data Structures and Algorithms