Siirry suoraan sisältöön

Artificial Intelligence in Games (3 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB18-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTK24SPO
TTK24SPO
TBIT24SProg
TBIT24SProg
Opintojakso
TT00CB18
Toteutukselle TT00CB18-3006 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Students will have basic knowledge of different AI techniques used in games. Students will be able to select and implement specific AI techniques required in a game.

Suoritustavat

Harjoitustehtävät + Harjoitustyö. Kurssin harjoitustyö tehdään Game Programming 2 -kurssin harjoitustyön yhteyteen.

Sisältö

Introduction to game AI
Finite state machines
Path finding
Game genre specific AI techniques
Learning AI
Distributed AI, Team AI and crowd techniques

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The students know and are proficient in the basic concepts of the course.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.

Esitietovaatimukset

Data Structures and Algorithms

Siirry alkuun