Place Marketing (5 cr)
Code: YA00BR49-3002
General information
- Enrollment
-
01.01.2021 - 30.04.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- English
- Degree programmes
- Master’s Degree in Tourism Leadership and Development
- Course
- YA00BR49
Evaluation scale
0 - 5
Objective
Opiskelija ymmärtää, että myös paikkoja voidaan markkinoida ja brändätä. Opiskelija osaa tehdä eron perinteisten tuotteiden ja organisaatioiden sekä paikan markkinoinnin välillä ja omaksuu poikkialaisen lähestymistavan suunnitellessaan markkinointia. Opiskelija oppii määrittelemään paikan markkinointiin liittyvät keskeiset käsitteet ja trendisuuntaukset. Kurssin aikana käydään läpi keskeisiä paikkoihin liitettäviä elementtejä, jotka usein kaipaavat identifioimista, markkinointia, brändäystä ja johtamista. Poikkitieteellinen lähestymistapa ohjaa opiskelijaa yhdistämään tietoa ja omaa osaamistaan, jolloin tavoitteena on saavuttaa syvempi ymmärrys paikan markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Execution methods
Verkkoluennot
Monimuoto-opetus
Englanninkielinen opetusmateriaali
Accomplishment methods
Referointi- ja kirjallisuusarviointitehtävät
Soveltava paikan markkinointisuunnitelma
Content
Pääkäsitteet: paikka, paikan markkinointi, paikan brändityö, paikan johtaminen
Paikan markkinoinnin ja brändäyksen keskeiset attribuutit
Paikan markkinoinnin haasteet ja problematiikka
Nykytrendit paikan markkinoinnissa
Sidosryhmä-analyysi
Paikan markkinointiprosessi ja markkinointisuunnitelma