Siirry suoraan sisältöön

Place Marketing (5 op)

Toteutuksen tunnus: YA00BR49-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2021 - 30.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 31.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Matkailualan kehittämisen ja johtamisen koulutus
Ryhmät
AYM19S
AYM19S
ALY19S
ALY19S
LYL19S
LYL19S
AYM20S
AYM20S
Opintojakso
YA00BR49
Toteutukselle YA00BR49-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää, että myös paikkoja voidaan markkinoida ja brändätä. Opiskelija osaa tehdä eron perinteisten tuotteiden ja organisaatioiden sekä paikan markkinoinnin välillä ja omaksuu poikkialaisen lähestymistavan suunnitellessaan markkinointia. Opiskelija oppii määrittelemään paikan markkinointiin liittyvät keskeiset käsitteet ja trendisuuntaukset. Kurssin aikana käydään läpi keskeisiä paikkoihin liitettäviä elementtejä, jotka usein kaipaavat identifioimista, markkinointia, brändäystä ja johtamista. Poikkitieteellinen lähestymistapa ohjaa opiskelijaa yhdistämään tietoa ja omaa osaamistaan, jolloin tavoitteena on saavuttaa syvempi ymmärrys paikan markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.

Toteutustavat

Verkkoluennot
Monimuoto-opetus
Englanninkielinen opetusmateriaali

Suoritustavat

Referointi- ja kirjallisuusarviointitehtävät
Soveltava paikan markkinointisuunnitelma

Sisältö

Pääkäsitteet: paikka, paikan markkinointi, paikan brändityö, paikan johtaminen
Paikan markkinoinnin ja brändäyksen keskeiset attribuutit
Paikan markkinoinnin haasteet ja problematiikka
Nykytrendit paikan markkinoinnissa
Sidosryhmä-analyysi
Paikan markkinointiprosessi ja markkinointisuunnitelma

Siirry alkuun