Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BX72-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.08.2023 - 30.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja
Toteutustavat
Lähiopetus
Luennot
Paritehtävät
Itsenäiset harjoitukset
Suoritustavat
Opintojakso sisältää luentoja sekä harjoitustunteja. Opetus järjestetään pääsääntöisesti lähiopetuksena. Opintojakson läpäisy edellyttää tunneilla tehtävien harjoitustehtävien sekä lopputehtävän suorittamisen. Tarkempi opintojakson kuvaus esitellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
Sisältö
• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi
Aika ja paikka
Syksy 2022 Kampus, lähiopetus
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan myöhemmin
Opetusmenetelmät
Lähiopetus
Käytännön projektityöt
Harjoitukset pienryhmissä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön