Skip to main content

Online Distribution Cgannels and E-commerce Business (5 cr)

Code: LT00BX72-3001

General information


Enrollment

01.08.2023 - 30.09.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Elina Jääskeläinen

Groups

  • LLT21SM
    LLT21SM
  • 22.11.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 29.11.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 05.12.2023 12:30 - 15:00, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001
  • 13.12.2023 09:00 - 11:30, Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3001

Objective

Student can:
- Identify key trends and changes in digital business models
- Understand the specifics and earnings logic of different digital platforms and services
- Choose a suitable sales channel and understand the possibilities of e-commerce
- Evaluate the sales and availability of multi-channel as part of the company's business
- Design digital channels that support sales growth and apply digital marketing methods

Content

* Electronic sales channels
• Multi-channel sales, communications, and customer service
• Ecommerce strategy
• Ecommerce platforms
• Marketing automation
• Digital marketing

Location and time

Syksy 2022 Kampus, lähiopetus

Materials

Ilmoitetaan myöhemmin

Teaching methods

Lähiopetus
Käytännön projektityöt
Harjoitukset pienryhmissä

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

- uses and analyzes digital business concepts in a comprehensive and consistent way
- realistically evaluates various e-sales tools and channels
- develops a comprehensive, reliable, and comprehensive e-commerce and digital marketing development plan
- analyzes and applies new information and be able to justify the use of different data sources

Assessment criteria, good (3)

- uses and exploits concepts related to digital business in a fairly consistent way
- evaluates e-sales tools and channels quite comprehensively
- draws up a fairly comprehensive and comprehensive plan for the development of e-commerce and digital marketing.
- analyzes and applies the information provided and be able to justify the use of different data sources

Assessment criteria, satisfactory (1)

- makes somewhat consistent use of digital business concepts
- understands the use of e-sales tools and channels
- develops a concise plan for the development of e-commerce and digital marketing.
- applies the information provided and justify the use of different sources of information

Assessment criteria, excellent (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön