Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: AM00BW46-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailun koulutus

Opettaja

  • Annamaija Juntunen

Ryhmät

  • AMM21K
    AMM21K

Tavoitteet

Opiskelija osaa kehittää valmiuksiaan asiakkaan kohtaamisessa erilaisissa työelämän palvelutilanteissa. Hän oppii näkemään palvelupolun asiakkaan silmin, omaksuu heittäytymisen periaatteet, tunnistaa omat vahvuutensa ja sisäisen motivaation rakenteen.
Opiskelija ymmärtää myynnin merkityksen osana asiakaspalvelua.

Sisältö

Palvelujärjestelmän osatekijät
Asiakaspalvelu erilaisissa myynti-, opastus- ja neuvontatilanteissa
Palveluprosessin suunnittelu asiakaslähtöisesti
Vakuuttavan esiintymisen perusteet, mm. aseman merkitys, asianhallinta, vuorovaikutteisuus ja persoonallisuus Ensivaikutelman merkitys, mm. äänentuotto, nonverbaalinen ja verbaalinen viestintä

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija osaa palvelutilanteissa toimia asiakaslähtöisesti, omatoimisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi. Opiskelija osaa selittää palvelupolun sekä arvioida sitä asiakkaan näkökulmasta. Opiskelija osaa käydä myyntikeskustelua erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.
Hylätty
Opiskelija ei osaa toimia asiakaspalvelutilanteissa eikä tunnista asiakkaan palvelupolun kokonaisuutta.