Hyötypelit (5 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BN04-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.01.2021 - 30.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2021 - 25.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Opettajat
- Teija Ravelin
- Tanja Korhonen
- Opintojakso
- AL00BN04
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Sisällön jaksotus
Sisältö
1.Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
2.Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
3.Teknologian hyödyntäminen
4.Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
5.Pelinkehitysprosessi
6.Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
7.Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli
Tavoitteet
Opiskelija tietää, mitä hyötypelit ovat ja ymmärtää hyötypelien merkityksen omalla alallaan. Opiskelija tuntee pelien kehitysprosessin ja osaa toimia tuotteen omistajan roolissa hyötypelin kehitysprojektissa. Opiskelija ymmärtää teknologianäkökulman ja tietää erilaisia innovointi- ja ideointimenetelmiä sekä osaa hyödyntää valitsemaansa menetelmää peli-ideoinnissa.
Sisältö
Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
Teknologian hyödyntäminen
Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
Pelinkehitysprosessi
Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli
Aika ja paikka
Devmoodlen kurssi HYÖTYPELIEN PERUSTEET (5 OP) - OPISKELE ITSENÄISESTI (2021)
Opintojakso on auki 31.5.2021 saakka
Kurssiavain on hype21
Oppimateriaalit
Verkkomateriaali Moodlessa, opettajan osoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus
Kurssimateriaali on tarkoitettu itseopiskeluun sekä vertaisoppimiseen opiskelijatovereiden kanssa. Kurssilla ei ole aktiivista opettajaa eikä tutoria. Joissakin tehtävissä voit saada vertaisarviointeja kurssitovereiltasi. Anna siis itsekin opiskelutovereillesi rakentavaa, kannustavaa ja ystävällistä palautetta ja osallistu keskusteluihin.
Huomaathan, että kurssilla tuotetut peli-ideat ovat avoimesti kaikkien osallistujien nähtävillä. Kunnioitathan toisten ideoiden tekijänoikeuksia ja mikäli haluat hyödyntää niitä, pyydä alkuperäiseltä ideoijalta lupa siihen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Etenemisjärjestys
1.Pelaa pelejä - keskustele verkossa tehtävä
2.Tietotesti
3.Pelien arviointi - tehtävän palautus
4.Peli-ideointi - keskustele verkossa tehtävä
5.Esiselvitystyön ja peli-idean palautus (5 op suorittaville pakollinen)
6.Kirjallisuuskatsaus (5 op suorittaville pakollinen)
Kansainvälisyys
Suurin osa materiaalista englanniksi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava erikseen opettajan kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
3 op opintojakso tarkoittaa 81h opiskelijan itsenäistä työtä.
5 op opintojakso tarkoittaa 135h opiskelijan itsenäistä työtä.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opintojakson tehtävät hyväksytysti suorittaneet saavat arvosanan hyväksytty (/täydennettävä)
Lisätiedot
Opintojakso on täysin verkossa ja voit suorittaa sen omaan tahtiisi. Huomaathan, että pääset siirtymään tasolta toiselle, kun teet vaaditut tehtävät.
Englanniksi