Skip to main content

Serious Games (5 cr)

Code: AL00BN04-3001

General information


Enrollment
01.01.2021 - 30.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2021 - 25.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
Teija Ravelin
Tanja Korhonen
Course
AL00BN04
No reservations found for realization AL00BN04-3001!

Evaluation scale

Hylätty/Hyväksytty

Content scheduling

Sisältö
1.Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
2.Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
3.Teknologian hyödyntäminen
4.Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
5.Pelinkehitysprosessi
6.Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
7.Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli

Objective

The students will understand what serious games are and their uses and importance in their own field. They will be familiar with the game development process and can act in the role of product owner in serious game development projects. The students will understand the technological perspectives of such development and while being familiar with different innovation and idea generation methods, and able to apply a chosen method to create a game idea.

Content

What are games? Why play?
Games for entertainment, gamification, serious games
Using technology
The game development process
Game planning and mechanics
Acting as product owner/the role of the customer/party ordering the game

Location and time

Devmoodlen kurssi HYÖTYPELIEN PERUSTEET (5 OP) - OPISKELE ITSENÄISESTI (2021)
Opintojakso on auki 31.5.2021 saakka
Kurssiavain on hype21

Materials

Verkkomateriaali Moodlessa, opettajan osoittama materiaali.

Teaching methods

Verkko-opetus

Kurssimateriaali on tarkoitettu itseopiskeluun sekä vertaisoppimiseen opiskelijatovereiden kanssa. Kurssilla ei ole aktiivista opettajaa eikä tutoria. Joissakin tehtävissä voit saada vertaisarviointeja kurssitovereiltasi. Anna siis itsekin opiskelutovereillesi rakentavaa, kannustavaa ja ystävällistä palautetta ja osallistu keskusteluihin.

Huomaathan, että kurssilla tuotetut peli-ideat ovat avoimesti kaikkien osallistujien nähtävillä. Kunnioitathan toisten ideoiden tekijänoikeuksia ja mikäli haluat hyödyntää niitä, pyydä alkuperäiseltä ideoijalta lupa siihen.

Exam schedules

Etenemisjärjestys

1.Pelaa pelejä - keskustele verkossa tehtävä
2.Tietotesti
3.Pelien arviointi - tehtävän palautus
4.Peli-ideointi - keskustele verkossa tehtävä
5.Esiselvitystyön ja peli-idean palautus (5 op suorittaville pakollinen)
6.Kirjallisuuskatsaus (5 op suorittaville pakollinen)

International connections

Suurin osa materiaalista englanniksi.

Completion alternatives

Sovittava erikseen opettajan kanssa.

Student workload

3 op opintojakso tarkoittaa 81h opiskelijan itsenäistä työtä.
5 op opintojakso tarkoittaa 135h opiskelijan itsenäistä työtä.

Assessment criteria, approved/failed

Opintojakson tehtävät hyväksytysti suorittaneet saavat arvosanan hyväksytty (/täydennettävä)

Further information

Opintojakso on täysin verkossa ja voit suorittaa sen omaan tahtiisi. Huomaathan, että pääset siirtymään tasolta toiselle, kun teet vaaditut tehtävät.
Englanniksi

Go back to top of page