Siirry suoraan sisältöön

Hyötypelit (5 op)

Toteutuksen tunnus: AL00BN04-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2021 - 30.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 25.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettajat
Teija Ravelin
Tanja Korhonen
Opintojakso
AL00BN04
Toteutukselle AL00BN04-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Sisällön jaksotus

Sisältö
1.Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
2.Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
3.Teknologian hyödyntäminen
4.Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
5.Pelinkehitysprosessi
6.Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
7.Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli

Tavoitteet

Opiskelija tietää, mitä hyötypelit ovat ja ymmärtää hyötypelien merkityksen omalla alallaan. Opiskelija tuntee pelien kehitysprosessin ja osaa toimia tuotteen omistajan roolissa hyötypelin kehitysprojektissa. Opiskelija ymmärtää teknologianäkökulman ja tietää erilaisia innovointi- ja ideointimenetelmiä sekä osaa hyödyntää valitsemaansa menetelmää peli-ideoinnissa.

Sisältö

Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
Teknologian hyödyntäminen
Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
Pelinkehitysprosessi
Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli

Aika ja paikka

Devmoodlen kurssi HYÖTYPELIEN PERUSTEET (5 OP) - OPISKELE ITSENÄISESTI (2021)
Opintojakso on auki 31.5.2021 saakka
Kurssiavain on hype21

Oppimateriaalit

Verkkomateriaali Moodlessa, opettajan osoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus

Kurssimateriaali on tarkoitettu itseopiskeluun sekä vertaisoppimiseen opiskelijatovereiden kanssa. Kurssilla ei ole aktiivista opettajaa eikä tutoria. Joissakin tehtävissä voit saada vertaisarviointeja kurssitovereiltasi. Anna siis itsekin opiskelutovereillesi rakentavaa, kannustavaa ja ystävällistä palautetta ja osallistu keskusteluihin.

Huomaathan, että kurssilla tuotetut peli-ideat ovat avoimesti kaikkien osallistujien nähtävillä. Kunnioitathan toisten ideoiden tekijänoikeuksia ja mikäli haluat hyödyntää niitä, pyydä alkuperäiseltä ideoijalta lupa siihen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Etenemisjärjestys

1.Pelaa pelejä - keskustele verkossa tehtävä
2.Tietotesti
3.Pelien arviointi - tehtävän palautus
4.Peli-ideointi - keskustele verkossa tehtävä
5.Esiselvitystyön ja peli-idean palautus (5 op suorittaville pakollinen)
6.Kirjallisuuskatsaus (5 op suorittaville pakollinen)

Kansainvälisyys

Suurin osa materiaalista englanniksi.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovittava erikseen opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op opintojakso tarkoittaa 81h opiskelijan itsenäistä työtä.
5 op opintojakso tarkoittaa 135h opiskelijan itsenäistä työtä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Opintojakson tehtävät hyväksytysti suorittaneet saavat arvosanan hyväksytty (/täydennettävä)

Lisätiedot

Opintojakso on täysin verkossa ja voit suorittaa sen omaan tahtiisi. Huomaathan, että pääset siirtymään tasolta toiselle, kun teet vaaditut tehtävät.
Englanniksi

Siirry alkuun