Customer Experience Management (5cr)
Code: C-02536-YL00AN59-3003
General information
- Enrollment
- 15.04.2024 - 14.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.03.2025 - 23.04.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- Centria University of Applied Sciences, Centria eKampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 10
- Course
- C-02536-YL00AN59
Unfortunately, no reservations were found for the realization Customer Experience Management C-02536-YL00AN59-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa 1. kuvata asiakaskokemuksen merkitystä liiketoiminnalle ja siihen liittyviä keskeisiä käsitteitä 2. dokumentoida asiakasymmärrystä ja kuvata asiakasarvoa ja ostopersoonia 3. analysoida asiakaspolkuja palvelulähtöisessä, monikanavaisessa ja digitaalisessa ympäristössä 4. soveltaa valittuja työkaluja asiakaskokemuksen strategista suunnittelua ja operatiivista kehittämistä varten 5. selittää miksi ja miten mitata asiakaskokemusta ja vaikuttavuutta johtamisen työkaluna Katso myös toteutuskohtaiset tarkennukset kohdasta "Toteutuksen perustiedot, Opetus, Oppimismenetelmät.
Content
Tämä opintojakso koostuu teoreettisiin käsitteisiin ja malleihin tutustumisesta sekä näiden soveltamisesta käytännön työkaluja hyödyntäen. - Keskeiset käsitteet (asiakasarvo, asiakaskokemus) - Asiakaspolku, ostopersoona, palveluketjuanalyysi - Monikanavainen ja digitaalinen asiakaskokemus - Asiakaskokemus liiketoiminnan strategiassa - Asiakaskokemuksen mittaaminen ja siitä saatavan tiedon hyödyntäminen Katso myös toteutuskohtaiset tarkennukset kohdasta "Toteutuksen perustiedot, Opetus, Oppimismenetelmät.
Materials
Oppimateriaali annetaan opintojakson alussa Itslearning -alustan kautta.
Teaching methods
Opetus tapahtuu verkossa. Käytettävä työkalu ilmoitetaan opintojaksolle hyväksytyille ennen opintojakson alkua. Luentojen osuus opiskeluajasta on noin 20%, ja noin 80% on itsenäistä työskentelyä. Itsenäinen työskentely koostuu kehittämistehtävästä, joka tehdään ryhmätyönä (perustellusta syystä työn voi tehdä yksin). Itsenäinen opiskelu ja kehittämistehtävä sisältävät sekä teoria- että empiirisen tiedon hankintaa, tiedon jäsentelyä ja analysointia ryhmässä, sekä raportin laatimisen. Kehittämistehtävässä on kaksi toteutettamisvaihtoehtoa: 1) Toteutetaan asiakasdatan keräämisprosessi todellisessa organisaatiossa määritellyn kohteen kehittämiseksi, kuvataan prosessi ja laaditaan kirjallinen raportti. 2) Kehitetään palvelupolku todelliselle organisaatiolle annetun viitekehyksen mukaisesti.
Student workload
Opintojakson ajankäyttö vastaa 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tunnin ohjattua ja itsenäistä työskentelyä.