Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5op)
Opintojakson tunnus: LT00BX72
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset 
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan 
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet 
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa 
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja
                    
Sisältö
•	Sähköiset myyntikanavat 
•	Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa 
•	Verkkokauppastrategia 
•	Verkkokaupan alustat 
•	Markkinoinnin automaatio 
•	Digitaalinen markkinointi
                    
Oppimateriaalit
Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover 
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti 
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia 
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman 
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti 
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti 
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman. 
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti 
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön 
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman. 
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä
                    
Toteutustavat
Lähiopetus
Luennot
Paritehtävät
Itsenäiset harjoitukset
                    
Suoritustavat
Opintojakso sisältää luentoja sekä harjoitustunteja. Opetus järjestetään pääsääntöisesti lähiopetuksena. Opintojakson läpäisy edellyttää tunneilla tehtävien harjoitustehtävien sekä lopputehtävän suorittamisen.  Tarkempi opintojakson kuvaus esitellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.
                    
