ExergamingLaajuus (3 op)
Tunnus: AL00CF04
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Ilmoittautumisaika
09.09.2025 - 08.10.2025
Ajoitus
09.10.2025 - 20.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
Ryhmät
-
ALK25SALK25S
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Arviointiasteikko
0 - 5
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
18.03.2025 - 27.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sote
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
Ryhmät
-
ALM25KALM25K
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Arviointiasteikko
0 - 5
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
Ryhmät
-
ALK24SALK24S
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Aika ja paikka
Katso ALK24S/ALK24SLT lukujärjestys.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.
Opetusmenetelmät
Luennot / ohjatut harjoitukset, itsenäinen opiskelu
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijalla on mahdollista suorittaa käytäntönnössä toteutettava Exergaming -tapahtuma halutessaan työelämäyhteistyönä valitsemansa tahon kanssa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso sisältää useita tehtäviä, jotka esitetään tarkemmin opintojakson alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on mahdollista suorittaa täysin itsenäiseksi, mutta opettajan ohjausta kontaktiopetuksen tavoin ei tällöin ole saatavilla. Lisätiedot opintojakson opettajalta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä on noin 81h (sis. lähiopetusta sekä itsenäistätyöskentelyä)
Sisällön jaksotus
Katso tunnit lukujärjestyksestä, tarkempi etenemissuunnitelma Repussa.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 1-5, katso tarkemmat arviointikriteerit opintojakson tiedoista. Tehtäkohtaiset arvionnit nähtävissä Repussa.
Ilmoittautumisaika
04.05.2024 - 12.05.2024
Ajoitus
06.05.2024 - 31.08.2024
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Arviointiasteikko
0 - 5
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.07.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
Ryhmät
-
ALM24KALM24K
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Arviointiasteikko
0 - 5
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
Ryhmät
-
ALK23SALK23S
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Arviointiasteikko
0 - 5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 28.02.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kari Partanen
Ryhmät
-
ALM23KALM23K
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Arviointiasteikko
0 - 5
Ilmoittautumisaika
02.07.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettaja
- Kari Partanen
Ryhmät
-
ALK22SALK22S
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Arviointiasteikko
0 - 5