Arvoketjut, asiakastarpeet ja asiakaslähtöinen suunnitteluLaajuus (5 op)
Tunnus: TT00BR31
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 21.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Ali Hosseini
- Pekka Huttunen
Ryhmät
-
TTV21SAITTV21SAI
Tavoitteet
Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Esitietovaatimukset
Käyttäjälähtöinen suunnittelu
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Pekka Huttunen
Ryhmät
-
TTV20SAITTV20SAI
Tavoitteet
Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Esitietovaatimukset
Käyttäjälähtöinen suunnittelu
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Taneli Rantaharju
- Pekka Huttunen
Ryhmät
-
TTV19SAITTV19SAI
Tavoitteet
Kurssin tavoitteena on ymmärtää, mitä ovat arvoketjut, miten asiakasarvo muodostuu ja miten toimia asiakaslähtöisesti. Kurssilla aluksi muodostetaan käsitys mitä on liiketoiminta ja erityisesti datalähtöinen liiketoiminta. Tämän jälkeen käydään tarkemmin läpi liiketoimintaan liittyviä työkaluja ja käytäntöjä ja mietitään, miten näitä käytetään asiakaslähtöisesti. Kurssiin kuuluu laaja harjoitustyö. Kurssin käytyäsi osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 5 vaaditaan kaikkien liiketoimintasuunnitelman osakokonaisuuksien toteuttaminen kiitettävästi.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kurssin arviointi perustuu liiketoimintasuunnitelman esittelyyn ja lopputoimitukseen. Arvosanaan 1 vaaditaan että palauttamistasi kurssin harjoituksista käy ilmi, että osaat muodostaa asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman.
Esitietovaatimukset
Käyttäjälähtöinen suunnittelu