Verkkopelien ohjelmointiLaajuus (3 op)
Tunnus: TTAW004
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.
Sisältö
Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Janne Remes
Ryhmät
-
TTV23SPTTV23SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.
Sisältö
Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Peliohjelmointi
Ilmoittautumisaika
19.08.2024 - 22.09.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Janne Remes
Ryhmät
-
TTV22SPTTV22SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.
Sisältö
Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Peliohjelmointi
Ilmoittautumisaika
01.08.2023 - 30.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Janne Remes
Ryhmät
-
TTV21SPTTV21SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.
Sisältö
Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Peliohjelmointi
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 30.09.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettaja
- Joona Tolonen
Ryhmät
-
TTV20SPTTV20SP
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää verkkopelien tyypit ja ominaispiirteet sekä osaa kehittää yksinkertaisen monen pelaajan verkkopelin.
Sisältö
Verkkopelien eri tyypit
Verkkoarkkitehtuurit, protokollat ja tiedonsiirto
Tilan synkronointi ja ennustaminen
Verkkoarkkitehtuurit
Verkkopelien tietoturvaongelmat ja huijausten ja hyökkäysten estäminen
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti oppimaansa erilaisissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa käyttää kurssilla opeteltuja menetelmiä tarkoituksenmukaisella tavalla.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee ja hallitsee kurssiin liittyvät peruskäsitteet.
Esitietovaatimukset
Peliohjelmointi