Kilpailukykyä markkinoilleLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00BX30
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Oppimateriaalit
Luentomateriaali on Repussa.
Oppikirja on Bergström & Leppänen. 2023. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luvut 4, 5 ja 6.
Saatavana KAMK:n kirjastossa painettuna sekä e-kirjana.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Petri Lintumäki
- Pia Kuittinen
Ryhmät
-
LLT24SMLLT24SM
-
LLT24SHLLT24SH
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Aika ja paikka
Opiskelu tapahtuu kerran viikossa lähitapaamisissa kampuksella.
Oppimateriaalit
Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.
Opetusmenetelmät
Luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.
Työelämäjaksoon linkittyvät seuraavat suoritukset:
- Työkirja (yksilötehtävä, 1 op): Opintojaksolla opiskellut teoriat ja käsitteet havainnollistetaan ja analysoidaan raportissa, jossa hyödynnetään harjoittelupaikan tarjoamia käytäntöjä
- Harjoitteluraportti (1 op): Opintojakson sisältöä käsittelevä tehtävä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Reppu-tentti on ke 26.2.oppitunnilla.
Uusintatenttimahdollisuus on kaksi kertaa KAMKin uusintatenttipäivinä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Suoritukset
Opintojaksolla suoritetaan seuraavat osasuoritukset:
) 1 op = 20 p. Osallistuminen opetukseen ja erikseen määriteltyjen tehtävien tekeminen
) 1 op = 20 p. Tentti
) 1 op = 20 p. Ryhmätyö
) 1 op = 20 p. Työkirja (yksilötehtävä)
) 1 op = Harjoitteluraportin tämän opintojakson tehtävä (hyväksytty - täydennettävä -hylätty)
Arviointi
Opintojakso arvioidaan (1-5) kokonaispistemäärän (maks. 80 p.) perusteella seuraavasti:
5 = 90 % = 72 -80 p.
4 = 80 % = 64 - 71 p.
3 = 70 % = 56 - 63 p.
2 = 60 % = 48 - 55 p.
1 = min. 50 % = 40 – 47 p.
0 = < 50 % = alle 40 p.
Esitietovaatimukset
Asiakassuuntainen markkinointi
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2.5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kirsi Meriläinen
- Pia Kuittinen
Ryhmät
-
LLM24SELLM24SE
-
LLM24SHLLM24SH
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Aika ja paikka
Opiskelu tapahtuu kerran kuukaudessa 2,5-tunnin tapaamisissa joko lähitapaamisissa kampuksella tai etätapaamisissa Teamissä.
Teams-tapaamisiin opiskelija voi osallistua tietokoneella tai puhelimella. Opiskelijalla on oltava toimiva mikrofoni ja kamera Teams-tapaamisten aikana, jotta hänet voidaan katsoa läsnäolevaksi.
Tapaamiset keväällä 2025:
pe 24.1. klo 17:30-19 LähiTapiola Kainuu-Koillismaan toimistolla, Kauppakatu 16, Kajaani
pe 21.2. klo 17:30-19 Teams
pe 28.3. klo 14-15:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)
pe 25.4. klo 14-15:30 Teams
la 24.5. klo 8-9:30 Kampus (katso luokka lukujärjestyksestä)
Oppimateriaalit
Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.
Opetusmenetelmät
Luennot etä- ja lähitapaamisilla, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Esitietovaatimukset
Asiakassuuntainen markkinointi
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kirsi Meriläinen
Ryhmät
-
LLM23SLLM23S
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Esitietovaatimukset
Asiakassuuntainen markkinointi
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2.5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kirsi Meriläinen
- Pia Kuittinen
Ryhmät
-
LLT23SMLLT23SM
-
LLT23SHLLT23SH
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Aika ja paikka
Opiskelu tapahtuu kerran viikossa 2,5-tunnin tapaamisissa joko lähitapaamisissa kampuksella tai etätapaamisissa Teamissä. Suorituspaikka on merkitty Repussa olevaan aikatauluun.
Teams-tapaamisiin opiskelija voi osallistua tietokoneella tai puhelimella. Opiskelijalla on oltava toimiva mikrofoni ja kamera Teams-tapaamisten aikana, jotta hänet voidaan katsoa läsnäolevaksi.
Oppimateriaalit
Reppu: Luentomateriaalit, erikseen ilmoitetut artikkelit, raportit ja muu oheismateriaali.
Kirjallisuus: Bergström, Seija & Leppänen Arja (2015 tai uudempi painos) Yrityksen asiakasmarkkinointi: Markkinoinnin kilpailukeinot.
Opetusmenetelmät
Luennot, ohjatut harjoitukset, yhteistoiminnallinen opiskelu (esim. pari- ja ryhmätyöskentely) ja itsenäinen opiskelu.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Luennoilla mahdolliset (yrittäjä)vierailijat ja ohjatuttuina harjoituksina yrityksille tehtävät projektit.
Mahdolliset vierailut lähialueen yrityksiin ja tapahtumiin.
Työelämäjaksoon linkittyvät seuraavat suoritukset:
- Työkirja (yksilötehtävä, 1 op): Opintojaksolla opiskellut teoriat ja käsitteet havainnollistetaan ja analysoidaan raportissa, jossa hyödynnetään harjoittelupaikan tarjoamia käytäntöjä
- Harjoitteluraportti (1 op): Opintojakson sisältöä käsittelevä tehtävä
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Torstaina 14.3. oppitunnilla.
Uusintatentti on KAMKin uusintatenttipäivinä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan opettajan kanssa tapauskohtaisesti KAMKin pääperiaatteiden mukaisesti:
- Aiemmat opintojakson sisältöihin liittyvät korkeakoulusuoritukset voidaan hyväksilukea tapauskohtaisesti.
- Työelämässä aiemmin hankittua osaamista tunnistetaan (AHOT) tapauskohtaisesti.
- Opinnollistaminen eli nykyisessä työssä hankittava ja osoitettava opintojakson sisältöihin liittyvä osaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä tarkoittaa noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Suoritukset
Opintojaksolla suoritetaan seuraavat osasuoritukset:
) 1 op = 20 p. Osallistuminen opetukseen ja erikseen määriteltyjen tehtävien tekeminen
) 1 op = 20 p. Tentti
) 1 op = 20 p. Ryhmätyö
) 1 op = 20 p. Työkirja (yksilötehtävä)
) 1 op = Harjoitteluraportin tämän opintojakson tehtävä (hyväksytty - täydennettävä -hylätty)
Arviointi
Opintojakso arvioidaan (1-5) kokonaispistemäärän (maks. 80 p.) perusteella seuraavasti:
5 = 90 % = 72 -80 p.
4 = 80 % = 64 - 71 p.
3 = 70 % = 56 - 63 p.
2 = 60 % = 48 - 55 p.
1 = min. 50 % = 40 – 47 p.
0 = < 50 % = alle 40 p.
Esitietovaatimukset
Asiakassuuntainen markkinointi
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Liisa Mikkonen
Ryhmät
-
LLT22SMLLT22SM
-
LLT22SHLLT22SH
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Lisätietoja opiskelijoille
Päivätoteutuksessa sisältää Työelämäjakson 1op. TKI 1op
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Esitietovaatimukset
Asiakassuuntainen markkinointi
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Liisa Mikkonen
Ryhmät
-
LLM22SLLM22S
Tavoitteet
Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.
Sisältö
Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.
Esitietovaatimukset
Asiakassuuntainen markkinointi
Lisätiedot
Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op