Siirry suoraan sisältöön

KäyttöliittymäsuunnitteluLaajuus (3 op)

Tunnus: KTWT229

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin

Sisältö

Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

fi
Ilmoittautumisaika

02.07.2025 - 31.07.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Niko Kinnunen
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK24SP
    TTK24SP

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin

Sisältö

Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus

Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole palauttanut harjoitustöitä ja/tai ei osaa soveltaa vaadittua tietotaitoa.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

fi
Ilmoittautumisaika

19.08.2024 - 22.09.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Niko Kinnunen
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK23SPO
    TTK23SPO
  • TTK23SPT
    TTK23SPT
  • TTK23SPG
    TTK23SPG
  • TTK23SP
    TTK23SP

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin

Sisältö

Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus

Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitteet

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu pisteisiin. Kaikki kirjalliset tehtävät ja suunnittelutehtävät ovat pakollisia, joten esimerkiksi vain suunnittelutehtävien palauttaminen ei riitä.

Arvosana-asteikko on 0-5, katso pisteet alla:

90-100 pistettä = 5
80-89 pistettä = 4
70-79 pistettä = 3
60-69 pistettä = 2
50-59 pistettä = 1
alle 50 pistettä = Hylätty

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole palauttanut harjoitustöitä ja/tai ei osaa soveltaa vaadittua tietotaitoa.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Janne Remes
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK22SPGRaahe
    TTK22SPGRaahe
  • TTK22SPTRaahe
    TTK22SPTRaahe
  • TTK22SPORaahe
    TTK22SPORaahe
  • TTK22SPRaahe
    TTK22SPRaahe

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin

Sisältö

Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Niko Kinnunen
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK22SPT
    TTK22SPT
  • TTK22SPO
    TTK22SPO
  • TTK22SPG
    TTK22SPG

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin

Sisältö

Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Janne Remes
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK21SPTRaa
    TTK21SPTRaa
  • TTK21SPRaahe
    TTK21SPRaahe
  • TTK21SPORaa
    TTK21SPORaa
  • TTK21SPGRaa
    TTK21SPGRaa

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin

Sisältö

Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.

fi
Ilmoittautumisaika

01.08.2022 - 30.09.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Niko Kinnunen
  • Kiia Aihkisalo
Ryhmät
  • TTK21SPG
    TTK21SPG
  • TTK21SPT
    TTK21SPT
  • TTK21SPO
    TTK21SPO

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käyttöliittymäsuunnitelun periaatteet ja osaa toteuttaa käyttöliittymän videopeliin

Sisältö

Käyttöliittymäanalyysi
Rautalankamalli
Alustarajoitukset
Alustariippumaton käyttöliittymä
Käyttöliittymien yleiset käytänteet ja standardit
Käyttöliittymän toteutus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa osaamistaan ja osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat erinomaisesti. Erittäin hyvät harjoitustyöt.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa harjoitustyöllä hallitsevansa kurssilla läpikäydyt tekniikat hyvin. Kaikki harjoitustyöt tehty hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää perusteet kurssilla läpikäydyistä tekniikoista. Palauttaa harjoitustyöt.