Degree Programme in Management of Health and Social
Master of Health Care, Public Health Nursing, AMK
Sosionomi (ylempi AMK)
Generic Competences
Ammattikorkeakoulut ovat yhteistyössä työelämän edustajien kanssa määritelleet ne valmiudet eli kompetenssit, joita ammattikorkeakoulusta valmistuneen tulisi omata. Kompetenssit ovat laajoja osaamiskokonaisuuksia, jotka kuvaavat pätevyyttä, suorituspotentiaalia ja kykyä suoriutua ammattiin kuuluvista työtehtävistä. Kompetenssit jaetaan koulutusohjelmakohtaisiin (ammatillisiin) ja yhteisiin kompetensseihin. Yhteiset kompetenssit ovat eri koulutusohjelmille yhteisiä osaamisalueita, mutta niiden erityispiirteet ja tärkeys voivat vaihdella eri ammateissa ja työtehtävissä. Yhteiset kompetenssit luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle.
Ammatilliset kompetenssit esitetään opinto-oppaassa erikseen kunkin koulutusohjelman kohdalla.
OPPIMISEN TAIDOT
-osaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti arvioida ja kehittää asiantuntijuuttaan
-osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja eri alojen näkökulmista
-kykenee ottamaan vastuuta yhteisön tavoitteellisesta oppimisesta
EETTINEN OSAAMINEN
-kykenee ottamaan vastuuta yhteisön toiminnasta ja sen seurauksista
-osaa soveltaa alansa ammattieettisiä periaatteita asiantuntijana ja työelämän kehittäjänä
-osaa tehdä ratkaisuja ottaen huomioon yksilön ja yhteisön näkökulmat
-osaa edistää tasa-arvoisuuden periaatteiden toteutumista työyhteisössä
-osaa edistää kestävän kehityksen periaatteiden ja yhteiskuntavastuun toteutumista
-kykenee johtamaan yhteiskunnallisesti vaikuttavaa toimintaa eettisiin arvoihin perustuen
TYÖYHTEISÖOSAAMINEN
-osaa kehittää työyhteisön toimintaa ja työhyvinvointia
-osaa kehittää työelämän monialaista viestintää ja vuorovaikutusta
-osaa soveltaa tieto- ja viestintätekniikkaa tehtävissään
-osaa luoda verkostoja ja kumppanuuksia
-osaa johtaa ja uudistaa toimintaa monimutkaisissa ja ennakoimattomissa toimintaympäristöissä
-kykenee toimimaan vaativissa asiantuntijatehtävissä, johtamistehtävissä tai yrittäjänä
INNOVAATIO-OSAAMINEN
-osaa tuottaa uutta tietoa ja uudistaa toimintatapoja yhdistäen eri alojen osaamista
-osaa johtaa projekteja
-osaa johtaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiohankkeita sekä hallitsee tutkimus- ja kehitystoiminnan menetelmiä
-osaa kehittää asiakaslähtöistä, kestävää ja taloudellisesti kannattavaa toimintaa
KANSAINVÄLISTYMIS-OSAAMINEN
-kykenee kansainväliseen viestintään työtehtävissään ja toiminnan kehittämisessä
-osaa toimia kansainvälisissä toimintaympäristöissä
-osaa ennakoida kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia omalla ammattialallaan
Degree Programme in Management of Health and Social Care 90 cr (SJY25S)
Degree Programme in Management of Health and Social Care 90 cr (SJY24S)
Degree Programme in Management of Health and Social Care 90 cr (SJY23S)
Degree Programme in Management of Health and Social Care 90 cr (SJY22S)
Degree Programme in Management of Health and Social Care 90 cr (SJY21S)
Degree Programme in Management of Health and Social Care 90 cr (SJY20S)
Enrollment
01.01.2024 - 31.10.2024
Timing
01.08.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
Teachers
- Pekka Vaarala
- Olli Jääskeläinen
- Sari Yli-Kauhaluoma
- Kirsi Moisanen
Groups
-
AYM24SAYM24S
-
SYT23SSYT23S
-
TLY24STLY24S
-
LYL24SVLYL24SV
-
SJY24SSJY24S
-
LYL24SLYL24S
-
ALY24SALY24S
Objective
Student
* understands the theoretical foundation of Human Resource Management (HRM)
* recognize the importance of human resource management and human resources as a strategic success factor for an organization
* can develop evidence-based HR management (recruitment, orientation, reward, etc.) based on evidence
* strives for fair and supportive management of the work community, taking into account the diversity of the work community and the work community and its changes
Content
* Theoretical basis of human resource management
* Strategic HRM (HR Strategy and HR Report)
* Human resource management in practice
o Work organization and work design methods
o Personnel recruitment and recruitment process
o Induction of personnel
o Evaluation of staff performance
o Remuneration of personnel
o Internal communication and interaction
o Staff Support
* Managing diverse employees
* Development of HRM processes
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Student
* analyze the current state of human resource management and future change needs and innovatively anticipate changes in the operating environment and their impact on their work community
* masters the development of HRM processes in collaboration with work community actors based on evidence
* reasonably masters fair and supportive HR management in managing diverse people
* is able to apply the terms and conditions of employment in his or her management work
Assessment criteria, good (3)
Student
* analyze the current state of human resource management and future change needs, and anticipate changes in the operating environment and their impact on their work community
* is able to develop human resource management processes in collaboration with work community actors based on evidence
* able to provide fair and supportive HR management in managing diverse people
* is able to apply the terms and conditions of employment in his or her management work
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student
* is able to evaluate the current state of human resource management and future change needs and seeks to anticipate changes in the operating environment and their impact on their work community
* is able to develop human resource management processes in cooperation with work community actors
* strives for fair and supportive HR management in managing diverse people
* is able to apply the terms and conditions of employment in his or her management work
Enrollment
01.08.2024 - 31.12.2024
Timing
01.01.2025 - 16.03.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Master's Degree in Knowledge Management in Social and Health Care Development
- Degree Programme in Management of Health and Social
- Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
- Master Opex Virtuaali Master Opex Virtuaali
Groups
-
AYM24SAYM24S
-
LYL24SVLYL24SV
-
SJY24SSJY24S
-
LYL24SLYL24S
-
ALY24SALY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
Student:
• understand the importance of ethics and values in a globalizing world
• understand the main outlines of the UN Agenda 2030 and the challenges
• is able to apply key concepts related to eco-social approach
• be able to raise awareness of discriminatory and unsustainable structures affecting the environment
• be able to view and evaluate and develop different dimensions of the sustainability and eco-social approach in organization
Content
The course focuses on the importance of ethics and values in globalizing world, as well as the role of equitable development under UN Agenda 2030 and as a counterbalance to technological and economic globalization. The themes of sustainable development are examined from the perspectives of the different dimensions of sustainability (human, social and ecological) as well as through the key concepts related to eco-social approach. The course provides students with both theoretical and practical tools to implement sustainability and eco-social approach in organizations.
Materials
Ilmoitetaan opintojaksolla
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
02.08.2024 - 31.10.2024
Timing
01.11.2024 - 28.02.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
Teachers
- Arja Oikarinen
Groups
-
SJY24SSJY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
Student
-is able to critically analyze and conceptualise development needs arising from nursing and social work and the organisation's strategy and define them
-is able to manages systematic literature review using evidence-based databases and national and international treatment recommendations
-is able to utilize evidence and evaluate its suitability in solving the need/problem for the development of nursing and social work
-is able to apply and critically evaluate implementation models that support evidence-based care and social work in the development of the social and health sector
at the individual and community levels
-is able to establish and argue evidence-based activities in nursing and social work
-is able to lead and develop evidence-based activities
-is able to develop and value evidence-based activities as part of professional competence in nursing or social work as well as national and international expertise
Content
*Human health and well – being – Global health
-Evidence based activity and the underlying change factors
-Current state of evidence based nursing and social work
*Evidence generation
-Responsibility of management and workers in the development of evidence-based activities
-Information and data acquisition
*Evidence synthesis
-Systematic literature review, evaluation of research evidence and strength
-Treatment recommendations
*Evidence Transfer and implementation
-Implementation models and other methods that support the development of evidence-based operations
-Integrating, monitoring and evaluating change in evidence-based operations
Materials
Ilmoitetaan DevMoodlessa
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Developing Evidence Based Activities
Student
-masters critical search, analysis and assessment of research information and wide utilisation of international research in working life
-masters follow-up, assessment and development of research and evidence based nursing in working life
-masters the process of evidence based activities
-is able to show excellent command of language and communication skills required in working life by reporting and presenting tasks, and critically utilizes material in a foreign language
-is able to report one's tasks in an international environment
-
-
Assessment criteria, good (3)
Student
-masters critical search, analysis and assessment of research information and utilisation of international research in working life
-masters follow-up, assessment and development of research and evidence based nursing in working life
-is able to apply the process of evidence based activities
-is able to show a good command of language and communication skills required in working life by reporting and presenting tasks, and aims at utilising material in a foreign language
-
-
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student
-aims at critical search, analysis and assessment of research information and reading international research
-masters the basics of follow-up and assessment of research and evidence based nursing
-is familiar with the process of evidence based nursing
-
-
Enrollment
01.08.2024 - 31.12.2024
Timing
01.02.2025 - 18.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
- Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
- Susanna Veteläinen
- Saija Huhtala
Groups
-
SJY24SSJY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
Student
- examine your organisation's RAI reference databases or find out what information is available from the databases (note the studies)
- is able to critically analyze and interpret the information obtained through the RAI assessment
- is able to determine the change and development needs of the work community and organization on the basis of RAI comparison data
- is able to promote the development and management of high-quality social and health care services
- is able to consolidate, argue and evaluate R&D work based on RAI evaluations in multidisciplinary and interdisciplinary activities in the social and health care sector
- is able to manage evidence-based RAI activities in the organization and work community
Content
- RAI data and RAI comparative information in management
- RAI assessment indicators and interpretation of the information obtained from them
- Utilization of RAI metrics and quality indicator data
- The current state of RAI assessment in the work community and organization
- Change and development interventions
- Development of interprofessional and interdisciplinary social and health services
- Implementation models
- Consolidation, monitoring and evaluation of change in RAI activities
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja niistä saatavan tiedon tulkinnan
analysoi ja tulkitsee kriittisesti RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa
analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää perustellen organisaation tai työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita
edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen ja yhdistäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista
osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön innovatiivisesti myös eri toimijoita
uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa innovatiivisesti näyttöön perustuen
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
hallitsee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja osaa hyödyntää niistä saatavaa tietoa
analysoi ja tulkitsee RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa
analysoi RAI-vertailutietoa ja määrittää organisaation tai työyhteisön muutos- tai kehittämistarpeita
edistää näyttöön perustuen ja RAI-vertailutietoa hyödyntäen laadukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämistä ja johtamista
osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön myös eri toimijoita
uudistaa organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
tuntee omassa organisaatiossa käytössä olevat RAI-vertailutietokannat ja ymmärtää, mitä tietoa niistä on saatavilla
pyrkii arvioimaan ja tulkitsemaan RAI-arvioinnin avulla saatavaa tietoa
kartoittaa RAI-vertailutietoa ja pyrkii määrittelemään työyhteisön muutos- ja kehittämistarpeita
osaa hyödyntää näyttöä ja RAI-vertailutietoa sosiaali- ja terveyspalvelujen kehittämisessä ja johtamisessa
osaa integroida työyhteisössä valitut RAI-vertailutiedon kehittämisprosessit toimintakontekstiin sitouttaen yhteistyöhön osittain myös eri toimijoita
pyrkii uudistamaan organisaation ja työyhteisön RAI-toimintaa näyttöön perustuen
Enrollment
01.01.2024 - 31.08.2024
Timing
01.08.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
- Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
- Arja Oikarinen
- Matti Heikkinen
Scheduling groups
- Avoin AMK 1 (Size: 2. Open UAS: 2.)
Groups
-
SKY23SSKY23S
-
SJY23SSJY23S
-
SYT23SSYT23S
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- Open UAS 1
Objective
Student
- Familiarizes with the organization of social and health care, the ways of producing and organizing services, and guidance and supervision in Finland
- Is able to monitor current social and health care operational programs and the renewal of the social and health care service structure and is able to analyze and critically evaluate their significance for their work
- Anticipate and analyze the effects of social change on work and the functioning of the work community
- Manages the social services provided by the public, private and third sectors in their respective industries
- Analyze and develop the work and social and health care services provided as part of the organization's strategy
- Responsible for the development of multifunctional military services in co-operation with various actors and service providers
- Is able to utilize the social influence of citizens and organizations
- Is able to apply influencing methods in practical work
Content
Social and health care starting points (current legislative reforms, pending legislative reforms, current operational programs)
Structure, guidance, financing and supervision of social and health care
Organizational strategy, megatrends and societal changes
Multifunctionality and co-development
Means and contexts of social influence
The links between knowledge, research and influence in the social and health fields
International connections
Opintojaksolla hyödynnetään kansallista ja kansainvälistä tieteellistä kirjallisuutta ja tutkimusta.
Further information
Oppimateriaali saatavilla Reppu-oppimisympäristössä: https://reppu.kamk.fi/.
Syötä kurssiavain Easy Enrollment -kohtaan Repun etusivulla kirjautumisen jälkeen ja klikkaa kurssille painiketta.
Kurssiavain syksyn 2024 opiskelijoille: zcsm82
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- hyödyntää kriittisesti perustellen kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen
tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi kriittisesi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän
kannalta
- arvioi ja kehittää yhteiskunnallisten muutosvaikutusten perusteella toimialan työtä ja toimintaa
- hyödyntää perustellusti työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää kriittisesti työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- kehittää monitoimijaisuutta hyödyntäen sote-palveluja yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää perustellen kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää perustellen vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
- hyödyntää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen
tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän kannalta
- arvioi ja hyödyntää yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- hyödyntää työssään julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- hyödyntää monitoimijaisuutta sote-palveluissa yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- tietää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen tuottamisen ja
järjestämisen tavat sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteet
- tietää soten keskeisimmät toimenpideohjelmat ja pyrkii arvioimaan niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän
kannalta
- tuntee yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- pyrkii hyödyntämään työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- pyrkii kehittämään työtään ja sote-palveluita Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- ymmärtää monitoimijaisuuden merkityksen sote-palvelujen yhteistyön kehittämisen tukena
- pyrkii hyödyntämään kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- tietää muutamia vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment methods and criteria
Hyväksytty arvosana edellyttää kaikkien osatehtävien tekemistä ja verkkokeskusteluihin osallistumista.
Assessment criteria, fail (0)
Opiskelijan on saatava vähintään tyydyttävä arvosana erikseen arvioitavista tehtävistä, jotta opintojakso on suoritettu.
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson keskeisiä osaamistavoitteita ja tyydyttävän arvosanan (1-2) perusvaatimuksia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- hyödyntää kriittisesti perustellen kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi kriittisesi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän kannalta
- arvioi ja kehittää yhteiskunnallisten muutosvaikutusten perusteella toimialan työtä ja toimintaa
- hyödyntää perustellusti työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää kriittisesti työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- kehittää monitoimijaisuutta hyödyntäen sote-palveluja yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää perustellen kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää perustellen vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- hyödyntää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen
tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän kannalta
- arvioi ja hyödyntää yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- hyödyntää työssään julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- hyödyntää monitoimijaisuutta sote-palveluissa yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- tietää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen tuottamisen ja
järjestämisen tavat sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteet
- tietää soten keskeisimmät toimenpideohjelmat ja pyrkii arvioimaan niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän
kannalta
- tuntee yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- pyrkii hyödyntämään työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- pyrkii kehittämään työtään ja sote-palveluita Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- ymmärtää monitoimijaisuuden merkityksen sote-palvelujen yhteistyön kehittämisen tukena
- pyrkii hyödyntämään kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- tietää muutamia vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Enrollment
01.01.2024 - 30.09.2024
Timing
01.09.2024 - 15.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
- Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
- Arja Oikarinen
- Matti Heikkinen
Groups
-
SJY24SSJY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
Student
- Familiarizes with the organization of social and health care, the ways of producing and organizing services, and guidance and supervision in Finland
- Is able to monitor current social and health care operational programs and the renewal of the social and health care service structure and is able to analyze and critically evaluate their significance for their work
- Anticipate and analyze the effects of social change on work and the functioning of the work community
- Manages the social services provided by the public, private and third sectors in their respective industries
- Analyze and develop the work and social and health care services provided as part of the organization's strategy
- Responsible for the development of multifunctional military services in co-operation with various actors and service providers
- Is able to utilize the social influence of citizens and organizations
- Is able to apply influencing methods in practical work
Content
Social and health care starting points (current legislative reforms, pending legislative reforms, current operational programs)
Structure, guidance, financing and supervision of social and health care
Organizational strategy, megatrends and societal changes
Multifunctionality and co-development
Means and contexts of social influence
The links between knowledge, research and influence in the social and health fields
Materials
Ilmoiteaan DevMoodlessa
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- hyödyntää kriittisesti perustellen kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen
tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi kriittisesi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän
kannalta
- arvioi ja kehittää yhteiskunnallisten muutosvaikutusten perusteella toimialan työtä ja toimintaa
- hyödyntää perustellusti työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää kriittisesti työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- kehittää monitoimijaisuutta hyödyntäen sote-palveluja yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää perustellen kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää perustellen vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
- hyödyntää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen
tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän kannalta
- arvioi ja hyödyntää yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- hyödyntää työssään julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- hyödyntää monitoimijaisuutta sote-palveluissa yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- tietää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen tuottamisen ja
järjestämisen tavat sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteet
- tietää soten keskeisimmät toimenpideohjelmat ja pyrkii arvioimaan niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän
kannalta
- tuntee yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- pyrkii hyödyntämään työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- pyrkii kehittämään työtään ja sote-palveluita Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- ymmärtää monitoimijaisuuden merkityksen sote-palvelujen yhteistyön kehittämisen tukena
- pyrkii hyödyntämään kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- tietää muutamia vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Enrollment
01.08.2024 - 31.12.2024
Timing
01.01.2025 - 15.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
Teachers
- Saija Huhtala
- Kirsi Moisanen
Groups
-
SJY24SSJY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
The goal of the Professional Exchange is to strengthen the student´s communicative skills and
professional expertise in an international learning environment.
This course will be arranged abroad by partner university.
Content
Developing international networks
Widening the perspectives in international management
Applying new ideas in different working environments
Strengthen multicultural knowledge and skills and awareness of diversity issues
Evaluation scale
0 - 5
Enrollment
01.01.2025 - 30.09.2025
Timing
20.10.2025 - 28.02.2026
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
Teachers
- Arja Oikarinen
Groups
-
SJY25SSJY25S
-
SYT25SSYT25S
Objective
Student
-is able to critically analyze and conceptualise development needs arising from nursing and social work and the organisation's strategy and define them
-is able to manages systematic literature review using evidence-based databases and national and international treatment recommendations
-is able to utilize evidence and evaluate its suitability in solving the need/problem for the development of nursing and social work
-is able to apply and critically evaluate implementation models that support evidence-based care and social work in the development of the social and health sector
at the individual and community levels
-is able to establish and argue evidence-based activities in nursing and social work
-is able to lead and develop evidence-based activities
-is able to develop and value evidence-based activities as part of professional competence in nursing or social work as well as national and international expertise
Content
*Human health and well – being – Global health
-Evidence based activity and the underlying change factors
-Current state of evidence based nursing and social work
*Evidence generation
-Responsibility of management and workers in the development of evidence-based activities
-Information and data acquisition
*Evidence synthesis
-Systematic literature review, evaluation of research evidence and strength
-Treatment recommendations
*Evidence Transfer and implementation
-Implementation models and other methods that support the development of evidence-based operations
-Integrating, monitoring and evaluating change in evidence-based operations
Materials
Ilmoitetaan DevMoodlessa
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Developing Evidence Based Activities
Student
-masters critical search, analysis and assessment of research information and wide utilisation of international research in working life
-masters follow-up, assessment and development of research and evidence based nursing in working life
-masters the process of evidence based activities
-is able to show excellent command of language and communication skills required in working life by reporting and presenting tasks, and critically utilizes material in a foreign language
-is able to report one's tasks in an international environment
-
-
Assessment criteria, good (3)
Student
-masters critical search, analysis and assessment of research information and utilisation of international research in working life
-masters follow-up, assessment and development of research and evidence based nursing in working life
-is able to apply the process of evidence based activities
-is able to show a good command of language and communication skills required in working life by reporting and presenting tasks, and aims at utilising material in a foreign language
-
-
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student
-aims at critical search, analysis and assessment of research information and reading international research
-masters the basics of follow-up and assessment of research and evidence based nursing
-is familiar with the process of evidence based nursing
-
-
Enrollment
01.01.2025 - 30.09.2025
Timing
01.09.2025 - 19.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
- Degree Programme in Advanced Practice Nurse
Teachers
- Arja Oikarinen
- Matti Heikkinen
Groups
-
SJY25SSJY25S
-
SYT25SSYT25S
Objective
Student
- Familiarizes with the organization of social and health care, the ways of producing and organizing services, and guidance and supervision in Finland
- Is able to monitor current social and health care operational programs and the renewal of the social and health care service structure and is able to analyze and critically evaluate their significance for their work
- Anticipate and analyze the effects of social change on work and the functioning of the work community
- Manages the social services provided by the public, private and third sectors in their respective industries
- Analyze and develop the work and social and health care services provided as part of the organization's strategy
- Responsible for the development of multifunctional military services in co-operation with various actors and service providers
- Is able to utilize the social influence of citizens and organizations
- Is able to apply influencing methods in practical work
Content
Social and health care starting points (current legislative reforms, pending legislative reforms, current operational programs)
Structure, guidance, financing and supervision of social and health care
Organizational strategy, megatrends and societal changes
Multifunctionality and co-development
Means and contexts of social influence
The links between knowledge, research and influence in the social and health fields
Materials
Ilmoiteaan DevMoodlessa
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- hyödyntää kriittisesti perustellen kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen
tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi kriittisesi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän
kannalta
- arvioi ja kehittää yhteiskunnallisten muutosvaikutusten perusteella toimialan työtä ja toimintaa
- hyödyntää perustellusti työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää kriittisesti työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- kehittää monitoimijaisuutta hyödyntäen sote-palveluja yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää perustellen kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää perustellen vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija
- hyödyntää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen
tuottamisen ja järjestämisen tapoja sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteita
- hyödyntää soten keskeisimpiä toimenpideohjelmia ja arvioi niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän kannalta
- arvioi ja hyödyntää yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- hyödyntää työssään julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- kehittää työtään ja sote-palveluita erityisesti Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- hyödyntää monitoimijaisuutta sote-palveluissa yhteistyössä eri toimijoiden ja palvelujen tuottajien kanssa
- hyödyntää kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- hyödyntää vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija
- tietää kansallisen sosiaali- ja terveydenhuollon (sote) organisoinnin, sote-palvelujen tuottamisen ja
järjestämisen tavat sekä ohjauksen ja valvonnan periaatteet
- tietää soten keskeisimmät toimenpideohjelmat ja pyrkii arvioimaan niiden merkitystä sote-palvelujärjestelmän
kannalta
- tuntee yhteiskunnallisia muutosvaikutuksia toimialan työhön ja toimintaan
- pyrkii hyödyntämään työssään toimialan julkisen, yksityisen ja kolmannen sektorin tuottamia sote-palveluja
- pyrkii kehittämään työtään ja sote-palveluita Leaniä hyödyntäen organisaation strategian mukaisesti
- ymmärtää monitoimijaisuuden merkityksen sote-palvelujen yhteistyön kehittämisen tukena
- pyrkii hyödyntämään kansalaisten ja organisaatiotoimijoiden yhteiskunnallisia vaikutusmahdollisuuksia
- tietää muutamia vaikuttamisen menetelmiä kehittäessään käytännön sote-työtä ja -palveluja
Enrollment
01.01.2025 - 31.07.2025
Timing
01.08.2025 - 15.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
KAMK Master School
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Management of Health and Social
Teachers
- Saija Huhtala
Groups
-
SJY24SSJY24S
-
SYT24SSYT24S
Objective
The student perceives and understands:
- the main legislation on social care and health care and how they form a mutually supportive whole in terms of practical work (eg Social Welfare Act, Health Care Act, Public Health Act, Special Nursing Act, Child Welfare Act, Act on the Status and Rights of Social Care Clients, Act on the Status and Rights of Patients and Certain Special Acts)
- the application of legislation is governed by human rights and the Finnish Constitution
- basic principles and structure of the Finnish legal system so that students can use and interpret legislation and other sources of law
- the statutory responsibility for carrying out the practical work
- the development of legislation and policies
Content
1. Introduction to the rule of law, the Constitution and human rights
2. Organization of health care and social care
3. Practical implementation of the Social Welfare Act
4. Children and child protection
5. Laws on mental health and substance abuse work
6. The aging population
7. Special groups and other special legislation
8. Customer and Patient Rights, Privacy and Security
Materials
Verkkomateriaalit.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija kiitettävästI
- ratkaisee oppimistehtävät hyvin ja monipuolisesti perustellen ja arvioiden asiaa useasta eri näkökulmasta
- ymmärtää lainsäädännön systematiikkaa ja hahmottaa kokonaisuutta
- hahmottaa käytännön työtilanteiden moninaisuutta ja siihen vaikuttavia asioita - sekä suoraan havaittavia että taustalla vaikuttavia
- ymmärtää ammattilaisten yhteistyön merkityksen asiakkaan kannalta
- ymmärtää miten lainsäädäntö vaikuttaa käytännön työhön ja ohjaa sitä
- käytetty kieli ja tehtävän rakenne ovat sujuvia
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hyvin
- ratkaisee oppimistehtävät hyvin ja monipuolisesti perustellen ja arvioiden asiaa useasta eri näkökulmasta
- ymmärtää lainsäädännön systematiikkaa ja hahmottaa kokonaisuutta
- hahmottaa käytännön työtilanteiden moninaisuutta ja siihen vaikuttavia asioita - sekä suoraan havaittavia että taustalla vaikuttavia
- ymmärtää ammattilaisten yhteistyön merkityksen asiakkaan kannalta
- ymmärtää miten lainsäädäntö vaikuttaa käytännön työhön ja ohjaa sitä
- käytetty kieli ja tehtävän rakenne ovat sujuvia
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija jokseenkin tai hieman
- ratkaisee oppimistehtävät hyvin ja monipuolisesti perustellen ja arvioiden asiaa useasta eri näkökulmasta
- ymmärtää lainsäädännön systematiikkaa ja hahmottaa kokonaisuutta
- hahmottaa käytännön työtilanteiden moninaisuutta ja siihen vaikuttavia asioita - sekä suoraan havaittavia että taustalla vaikuttavia
- ymmärtää ammattilaisten yhteistyön merkityksen asiakkaan kannalta
- ymmärtää miten lainsäädäntö vaikuttaa käytännön työhön ja ohjaa sitä
- käytetty kieli ja tehtävän rakenne ovat sujuvia